23.09.2016 // 1 comment

det siste av årets sommer

1/2 pris på is !

!! verdens fineste skole.

Lars Vaular <33

Det har skjedd så mye gøy i det siste. Her kommer noen bilder fra både kamera og mobilen fra den siste tiden. Jeg har vært på klassetur med biologien til Ådneram + hyttetur med gjengen i klassen <3 <3 Såså herlig å slappe av, gå tur og spise god mat, kjente at jeg virkelig hadde godt av frisk fjell luft. Hahah, den uken var jeg 6/7 dager i Ådneram. Uken etter var været helt vilt i Stavanger, plutselig kom sommeren !! Da tilbrakte vi flere timer på stranden, satt ute på café, middager ute, var i 2 bursdager og på sommer marked på tou scene. I går var jeg på Lars Vaular konsert, veldigveldig bra !

Om få minutter sitter jeg på flybussen, jeg skal nemlig til Oslo med Solveig og Hanne <3 Gleder meg i hjel til en helg i hovedstaden med blant annet Justin Bieber konsert hehe. God helg !

04.09.2016 // 0 comments

interrail (2)

Vi bodde i denne bygningen (!!)

Skolen er i gang for fullt, og de siste ukene har vært veldig fine med båttur, cafe besøk, venner, bursdag, kvelds med fine jenter, og vært på en fantastisk karpe diem konsert. Jeg har også gjennomført en halvmaraton (!!!), såså gøy !!

Engangskamera bildene kom i posten her om dagen, massemasse fint !! Nå mimrer jeg tilbake til interrailen. Etter Wien kom vi oss til Budapest, her var endelig sommervarmen på plass.

Etter litt trøbbel med overbooking på hostellet fikk vi ett nytt hostell, med et nydelig rom ! Det hadde store vinduer, og det var så fint når vi våknet dagen etter av at solen strømmet inn gjennom vinduene. Vi fikk se både slottshøyden, parlamentet og var noen timer på "Terminal Bath", som Buda er kjent for. Alt var så billig her i forhold til hjemme, og vi nøyt fine dager før turen gikk videre til Verona i Italia.

14 timer på toget, i så vakkert landskap gjorde ingenting.

Alle timene var definitivt verdt det når denne sjarmerende byen møtte oss ^ Enda finere var det at vi ankom Verona som badet i morgenlys, byen var i ferd med å våkne og uten å ha bestilt, fikk vi sengeplasser på et nydelig hostel 5 minutter fra sentrum.

En liten busstur utenfor byen fikk vi endelig et ordentlig bad, det trengtes i 35 grader. Herregud så herlig det var å legge oss ned og gjøre ingenting, i et noen timer.

Neste stopp endte opp med å være en liten by 30 minutter utenfor Firenze; Pistoia. Her leide vi en leilighet via airbnb, denne bestilte vi faktisk på toget til Firenze. Ganske fint å sitte på et tog uten sitteplass, helt uten å vite hvor vi skulle bo eller sove. Hun vi bodde hos var en super søt italiensk dame, og når vi våknet sto frokost klar :)) En av dagene her tok vi også toget til en kystby, slik at vi fikk oss et bad i varmen.

Det siste døgnet tilbrakte vi i Firenze.

Så utrolig fin by å ende interrailen i. Med gelato og pizza i magen + sykt mange nye minner begynte den 34 t lange hjemreisen.

Etter to uker med uendelig mange nye inntrykk, var det veldig rart å komme tilbake til Norge. Da vi gikk mot bussholder plassen i Stavanger føltes nesten alt som en drøm.

IRENE MIDTTUN
Irene, 18 år fra Stavanger, elsker å reise og fotografere. Dette er min foto dagbok.
Follow on Bloglovin
CATEGORIES
ARCHIVE
designet er laget av renate.