10.11.2016 // 1 comment

10 i Barcelona

Shit, det er lenge siden jeg har skrevet noe her.

Siden sist har jeg hatt en fantastisk fin høstferie med gjengen i Barcelona. Til tross for at sommeren ikke var 100% til stede og at det høljet ned en av dagen hadde vi det super dupert x10. Ettersom vi var hele ti stykker leide vi en stor leilighet på airbnb, den var såså fin !! Gikk faktisk over alle forventninger, ikke ofte det man bestiller på nettet faktisk ser bedre ut i virkeligheten enn på nettsiden. På de fire dagene vi hadde i byen fikk vi både vært turister, shoppe, og Chainsmokers konsert :)) På hjørnet av gaten der leiligheten lå oppdaget vi en dødsfin frokostplass, der spiste vi et par ganger. Ellers hadde vi selvfølgelig herlig tapas !

En av dagene dro halvparten av gjengen opp til en høyde; Tibidabo. Nå vi nesten var på toppen kom vi opp til et sykt fint nabolag, nydelige hus og en helt ny stemning i forhold til nede i sentrum. I et hull i veggen solgte en veldig søt dame den beste isen jeg noensinne har smakt ! Og med is i magen bar det helt opp til toppen for nyydelig utsikt over den fine byen. Vi hadde en finfin avslutning på turen på en restaurant vi hadde bestilt på forhånd, og etter tre litt for sene kvelder + et veldig tidlig fly hjem var det herlig å få slappet av de siste dagene av ferien hjemme.

De siste ukene har jeg druknet i skolearbeid, merker godt at det er siste året nå. Men; prøver å nyte hver skoledag, jeg vet godt at jeg kommer til å savne denne tiden veldig. Ellers har jeg hatt mange fine kvelder med venner, café besøk, russekro, (allerede?), lagd russekort (jippi), gått tur på stranden, og endelig levert særemne !!

God helg !

01.10.2016 // 0 comments

sommerhytten

Forrige helg var veldig bra med Justin Bieber konsert & Oslo sammen med Solveig og Hanne. Denne uken har bestått av mye skolearbeid, ellers er jeg fotograf i russestyret, så vi hadde vårt første russestyre møte på tirsdag (haha, gøy !), cafe med Ines, date med Tomine, og jobbing tre av dagene. I går var jeg med Tora og Helene, veldigveldig koselig ! Høstferien nærmer seg, da skal jeg til Barcelona med 9 andre jenter !! Herregud så gøy det blir :)) I kveld er det Sondre Justad konsert, jippi !

Merker at været begynner å bli kaldere, av og til er det helt fantastisk med en inne dag hvor det høljer ned ute, slik har noen av de siste dagene vært. Over ser dere noen bilder fra hyttelivet i sommer, ikke mye som slår det altså <3

God helg !

04.09.2016 // 0 comments

interrail (2)

Vi bodde i denne bygningen (!!)

Skolen er i gang for fullt, og de siste ukene har vært veldig fine med båttur, cafe besøk, venner, bursdag, kvelds med fine jenter, og vært på en fantastisk karpe diem konsert. Jeg har også gjennomført en halvmaraton (!!!), såså gøy !!

Engangskamera bildene kom i posten her om dagen, massemasse fint !! Nå mimrer jeg tilbake til interrailen. Etter Wien kom vi oss til Budapest, her var endelig sommervarmen på plass.

Etter litt trøbbel med overbooking på hostellet fikk vi ett nytt hostell, med et nydelig rom ! Det hadde store vinduer, og det var så fint når vi våknet dagen etter av at solen strømmet inn gjennom vinduene. Vi fikk se både slottshøyden, parlamentet og var noen timer på "Terminal Bath", som Buda er kjent for. Alt var så billig her i forhold til hjemme, og vi nøyt fine dager før turen gikk videre til Verona i Italia.

14 timer på toget, i så vakkert landskap gjorde ingenting.

Alle timene var definitivt verdt det når denne sjarmerende byen møtte oss ^ Enda finere var det at vi ankom Verona som badet i morgenlys, byen var i ferd med å våkne og uten å ha bestilt, fikk vi sengeplasser på et nydelig hostel 5 minutter fra sentrum.

En liten busstur utenfor byen fikk vi endelig et ordentlig bad, det trengtes i 35 grader. Herregud så herlig det var å legge oss ned og gjøre ingenting, i et noen timer.

Neste stopp endte opp med å være en liten by 30 minutter utenfor Firenze; Pistoia. Her leide vi en leilighet via airbnb, denne bestilte vi faktisk på toget til Firenze. Ganske fint å sitte på et tog uten sitteplass, helt uten å vite hvor vi skulle bo eller sove. Hun vi bodde hos var en super søt italiensk dame, og når vi våknet sto frokost klar :)) En av dagene her tok vi også toget til en kystby, slik at vi fikk oss et bad i varmen.

Det siste døgnet tilbrakte vi i Firenze.

Så utrolig fin by å ende interrailen i. Med gelato og pizza i magen + sykt mange nye minner begynte den 34 t lange hjemreisen.

Etter to uker med uendelig mange nye inntrykk, var det veldig rart å komme tilbake til Norge. Da vi gikk mot bussholder plassen i Stavanger føltes nesten alt som en drøm.

13.08.2016 // 4 comments

interrail (1)

Årets sommer dro jeg for første gang på en "skikkelig" tur alene. Ord kan ikke beskrive hvor fantastisk gøy det var å ta tog i Europa med noen av mine nærmeste. Det eneste vi hadde bestilt før avreise var en flybillett og sted å bo i Amsterdam;

slik ble ruten til slutt: Stavanger - Amsterdam > Brussel (dagstur) > Praha > Wien > Budapest > Verona > Pistoia > Firenze > Stavanger

Ruten startet i Amsterdam, her feiret vi begynnelsen på reisen med pizza på et gatehjørne. På bare 2 dager fikk vi sett overraskende mye av byen, også fra sykkelsetet. For en vakker by !! Da vi satt oss på toget til Brussel tidlig om morgenen begynte interrail på ekte.

Etter en interessant natt på nattog fra Brussel, våknet vi opp i Praha. Det gjorde ingen ting at været ikke var på topp, for byen var finfin !! Her var vi veldigveldig heldige med hostellet, atmosfæren var så avslappet + fin, og vi skulle ønske vi kunne bo her et par uker til.

Ett dødsgøy døgn i Wien ^ massevis av fine bygninger, og nå bodde vi endelig på et hostel der vi fikk rom til bare oss 4, og ikke 9 andre fremmede, slik vi hadde bodd før. Haha, det var ganske herlig, det.

Da vi gikk av toget i Budapest var endelig sommervarmen på plass. Bilder herfra + Italia kommer.

Sommeren forsvant på bare noen sekunder, som alltid. Nå er det bare 2 dager igjen til mitt siste år på videregående er i gang. Rart å tenke på at det går mot slutten, men jeg gleder meg ihjel til å feire med russetid. De to siste månedene har vært mega fine, med både Roskilde, interrail, og norsk sommer på hytta. Nytnytnyt de siste dagene før skolestart !

10.07.2016 // 1 comment

rf16

Heisann, gud det er lenge siden jeg har skrevet her.

Siden sist har det blitt sommerferie. Det er virkelig helt fantastisk, så sykt fin tid. Jeg har vært på Karpe Diem konsert, tilbrakt timevis på sola stranden, vært på et rekord antall hytteturer ( 5 til nå ! ), årlig telttur til Hellestø med Tora (bilder kommer) og jobbet masse.

Sommerferien startet med Roskilde festivalen sammen med kjekke folk. Været var ikke helt på topp alle dagene, men kveldene med sol veide opp for regnet vi våknet til et par netter. Festivalen gikk over alle forventninger; stemningen var så utrolig fin ! Sykt mange fine øyeblikk som det ikke er mulig å fange med kamera. Magisk å danse til M83 på første rad kl 02:00, higasakite og hundretusen mennesker som sang i kor til macklemore. I sekundet jeg satt meg på toget mot flyplassen savnet jeg festival livet. Jeg skal garantert tilbake neste år.

I morgen setter jeg meg på ett fly til Amsterdam kl 06:00, jeg skal nemlig på interrail med noen av mine aller best. Gleder meg i hjel ! Fortsatt god sommer !!

23.02.2016 // 4 comments

Rjukan og ferie

Do 1880 meter høyt oppe. ahha.

Hjemmelaget karamellpuddig må være noe av det beste som finnes.

Rjukan ^

Wow. 22 dager siden jeg skrev her sist.

Startet vinterferien med sol, bytur og kakao før vi kjørte til Rjukan. På veien var vi innom oldemor, noe som var super koselig !! Hadde noen herlige dager på Rjukan hvor vi sto på ski, nøyt ferie, kakao og god mat. Ellers dro vi opp på Gaustatoppen en dag, helt syk utsikt. Det var veldig fint å komme til toppen (etter å ha tatt en bane opp) og den utsikten møtte oss: woah. Etter en god kopp kakao i hytten på toppen sto vi på slalom ned; ahhh så fantastisk i sol og nysnø.

Rjukan er faktisk en ganske søt by, men skjønner ikke hvordan de overlever hele vinteren uten sol. De hadde faktisk et speil på et av fjellene som reflekterte solen, på denne måten fikk de litt sol ned til sentrum. ahha. Etter noen dager her tok vi turen videre til farmor og farfar i Asker, fine turer, te, gode desserter + dro inn til Oslo en dag.

Hvordan var din ferie?

26.11.2015 // 2 comments

syv uker siden

Da jeg skulle regne antall uker det har gått siden høstferien innså jeg at tiden har gått ekstremt fort. Det er snart jul !? Siden sist har jeg hatt en koselig kveld med noen fra trinnet + heerlig hjemmelaget lørdagspizza (ingenting er bedre), jeg har vært et par ganger på yoga + mange joggeturer i regnet, hatt noen tentamener (= snart jul!!), vært på forestilling som tredje setter opp, dratt på hyttetur med gjengen fra ungdomskolen (tur, taco, pannekaker, peis, snakk - bortsett fra at vi gikk oss vill, og måtte vente 2 t på neste båt, var det ekstremt koselig!! ahha), det årlige julemarkedet på tou scene (suuperfint) og fine kvelder med te & Ellen. Med andre ord noen kjekke dager !!

I nuet mimrer jeg tilbake til New York, bildene over er fra da vi var på seiltur og fra da vi spiste lunsj på High Line og The Butcher's Daughter (døødsgod avokoado toat!!). Dette var de dagene med finest vær, jeg fikk skikkelig sensommer følelse midt i høstferien. Good helg ! (i morgen)

14.11.2015 // 4 comments

brooklyn

Her kommer mer fra New York. Vi brukte en del tid i Brooklyn; både i Bushwick, Williamsburg og Dumbo.

Planen var egentlig å få med oss loppemarkedet som er hver søndag, men det ble avlyst. Da endte vi heller opp på en cafe. Rundt hver eneste hjørne lå det små, koselige kafeer.

Cafe Colette - willamsburg > den fineste bakgården !!

Dette er fra Bushwick. Her besøkte vi et dødskult galleri i en gammel lagerbygning, fantastisk solnedgang gjennom vinduene.

Vi var også i området rundt Brooklyn og Manhattan bridge, dette var helt annerledes enn de andre områdene vi så i Brooklyn. 10 x mer eksklusivt strøk, med de fineste husene og gatene.

Mer fra Bushwick. Her fant jeg en super kul vintage butikk; Friends Vintage. Dødsmye fint, de hadde plukket ut masse fine klær med god kvalitet, man måtte liksom ikke lete i en haug selv. + bildet over er inngangen til den kuleste pizza plassen jeg noen gang har vært på !! Roberta's heter det ! En egen verden viste seg innenfor denne slitne døren. Her var vi omringet av New Yorks hipstere og fine lyslenker.

Litt mer fra området med Brooklyn og Manhattan bridge. Vi gikk over Manhattan bridge, mye mindre folk enn Brooklyn bridge og nydelig utsikt gjennom små hull i nettinggjerdet. Før vi gikk over spiste vi en utrolig god, hjemmelaget is på Brooklyn Ice Cream Factory.

Det kommer mer ! Planleggingsdagen i går trengte jeg sårt, har fått gjort så mye jeg har tenkt på lenge. Det er jo fortsatt bare lørdag ! Herliig, i kveld får jeg besøk av noen på trinnet, gleder meg masse til pizza og koos ♥ Good helg videre !

01.11.2015 // 4 comments

oven i fra

Her kommer bitte litt bilder fra New York, Empire State Building er et must, så her måtte vi innom. Fysøren; 10 x finere enn hva jeg hadde sett for meg. Så ekstremt fin utsikt over hele byen, man føler seg plutselig så liten midt oppi alle skyskraperne. En helt annen opplevelse enn å gå nede på bakken omringet av bygninger man blir svimmel av bare ved å se opp. Skikkelig fint å få sett alle områdene oven i fra.

De siste ukene har gått ekstremt fort, vi er allerede i november (??!). Hadde forresten en bra Halloween feiring i går, jeg var hippie - hahah gøy. Det har vært helt fantastisk fint høstvær i Stavanger; sol store deler av tiden og nydelige farger på trærne. Kan ikke huske at høsten var så fin. Det har resultert i mange cafe besøk og lange turer(+  mange bilder). Ellers har jeg vært et par ganger på fine byturer, jobbet, gått bøssebærer med Ida og Tomine, yoga med Tora 3 x, lagd supergo kakao med Ellen (krem + sjokolade på toppen! nam.), koselig barnehagebesøk med psykologien + besøkt både Tomine og Ellen på jobb. Og en ting til: jeg har skjært ut et gresskar for førstegang, og lagd gresskar suppe av innmaten - ble faktisk ganske godt !

Det kommer mer. Ha en fin uke !

19.10.2015 // 5 comments

byen over alle byer

2015-10-04 11.19.07 1

2015-10-04 11.19.12 1

2015-10-07 03.03.41 1

2015-10-07 03.04.47 1

2015-10-12 07.59.19 1

2015-10-12 07.59.29 1

Hundespa med massevis av valper i vinduene (!?). haha, bare i New York.

2015-10-12 07.59.31 1

2015-10-12 08.04.34 1

2015-10-12 08.10.09 1

2015-10-12 08.16.18 1

I høstferien var jeg i New York. Denne byen har virkelig alt, jeg virkelig elsker stemningen, parkene, folkene og hvordan de ulike områdene skiller seg ut fra hverandre. Jeg har tatt massevis av bilder og er i gang med å gå gjennom de, imellomtiden viser jeg heller litt bilder fra mobilen. Det kjekkeste vi gjorde:

- gospel i Harlem. Veldig spesielt, men gøy !

- Bushwick. Da vi gikk ut av en undergrunnen etter en halv time under bakken var det som å komme til en annen verden. Magisk solnedgang møtte oss, sammen med dødskule mennesker og et område som skilte seg ut fra resten av New York. Vintage, organisk, og kunst er stikkord.

- fantastisk avokado toast på the butchers daughter og le pain quotidien.

- helt syk utsikt på top of the rock.

- < whole foods 3 fysøren her kunne jeg gått å flere timer.

- alle de fine parkene, Bryant park, high line, Central park og Washington square park er veldigveldig fine og har alltid masse liv.

- alle de fine cafeene.

- seiltur i solnedgang var også utrolig fint.

Jeg vil tilbake !!  Hadde du en fin ferie ?

17.09.2015 // 6 comments

en tre kilometer lang strand for oss selv

Oppsummering fra de siste dagene:

- testet ut mathallen i Stavanger øst., avokado smørbrød til 30 kr i solen er ikke så verst.

- sett bølgen på kino, sykt skummel, men veldig bra.

- teltet på en tre kilometer lang strand helt uten andre mennesker, haha - følte oss ganske øde. Fikk se den fineste stjernehimmelen jeg noen gang har sett. Fantastisk fint.

- vært i to fine bursdager.

- mange fine kvelder med venner.

- årets sensommer tur til sola stranden.

- to yoga timer. Utrolig tungt, men samtidig dødsgøy !

De siste to ukene har vært super fine, vært har vært over gjennomsnittet fint og dagene har vært innholdsrike. I nuet sitter jeg å leser litt psykologi etter en joggetur, i dag er en sånn dag hvor det faktisk var herlig å jogge. Ellers er det bare to uker til høstferien - skal bli såå herlig. Hva har du gjort i det siste?

16.08.2015 // 4 comments

sommer blomster

Bildene er fra hytten, jeg plukket friske blomster nesten hver dag, det er så fint ! ♥ De siste fire dagene har jeg jobbet, ellers har jeg kjøpt inn ting til skolen med Tomine, joggeturer med Tora, strand kos med jentene, seiltur med noen jenter fra klassen i nyydelig vær ++ Fine siste dager av sommeren. Værmeldingen ser helt fantastisk ut fra tirsdag til torsdag, stor sol og rundt 20 grader. Bra start på skoleåret ! Hvor har du tilbrakt de siste dagene ?

10.08.2015 // 5 comments

sørlandet i bilder

IMG_3399 (2)

IMG_2930 (2)

Siden sist har jeg vært en uke i båten med familien. Været var ikke helt på topp, men vi koste oss med bøker, kort, god mat, turer og et bad (med våtdrakt). Etter seilturen var jeg hjemme i Stavanger noen dager, her har jeg jogget et par ganger, vært på kino, gått tur med Tomine, og badet i stokkavannet ( overaskende varmt !! ). Veldigveldig kjekt å møte venner igjen ! Jeg har også vært fire dager på hyttetur med gjengen. Taco, grill, blåbær, bading, rotur, kortspill, og pizza er stikkord. På turen fant vi blåbærparadis, i ettertid har vi laget både syltetøy, pai og muffins av bærene. YUM. De tre siste dagene har det vært ganske sommerlig vær her, jeg har dratt til Hellestøstranden, vært på stranda med jentene, båttur med familien, kjøpt meg ny plante, cafe besøk med Tora og bytur.

Bildene er fra begynnelsen av sommeren da jeg, Hanne og Ines var på Sørlandet. Vi bodde hos besteforeldrene til Ines, noe som var ekstremt koselig ! Vi fikk blå himmel med ikke en eneste sky på himmelen alle dagene. Det resulterte i masse bading, is spising, måltider ute i solen, solnedganger og soloppganger. En fantastisk bra uke !!

Nå går sommerferien mot slutten, jeg skal nyte hvert eneste sekund. Kos dere massemasse de neste dagene  ♥

27.07.2015 // 5 comments

banana

For et par uker siden tørket vi støv av kanoen som har ligget på ubrukt på tomten. Gjett hva den heter ? Banana, haha.

Sammen med farmor og farfar padlet vi i nærheten av Larvik, det heter Paradiset. Omgitt av hundrevis av vannlinjer var det virkelig paradis !

Etter en stund gikk vi i land for en liten pause:

Så padlet vi tilbake, se så fint !

Håper dere nyter fine sommer dager uansett hvor dere er i verden, nå er jeg hjemme og drar om noen timer i seilbåten. Der skal jeg være en uke !

13.07.2015 // 4 comments

hallo fra hyttelivet

Fysøren så fantastisk jeg har hatt det de to siste ukene. Ingenting i hele verden slår sommerferie. Sørlandet var nydelig, måltider ble spist ute ( med myggen ), bading, båttur ut til en øy, turer inn til Risør, is spising og fine solnedganger & soloppganger --> Den siste morgenen sto vi opp kl 03 : 30 for å se soloppgangen, mens vi hadde rigget oss til på et svaberg med utsikt mot horisonten og Risør by, gikk solen opp bak ryggen på oss. Haha, soloppgang ble erstattet med noen nye flott og 4 nye myggstikk + en fin morgen tur da. Bilder kommer snart.

Etter Sørlandet dro jeg videre til hytten, her har jeg vært en uke, og skal være to til. Dagene går til besøk av venner og familie, grilling, turer, bøker, spill, bær plukking, soling, is, jordbær, og bading. Ellers har vi vært to ganger på morgenyoga, utrolig fint med bølger og fuglekvitring !! + to kanoturer. Mer kommer. Nyyt ferien, fortsatt god sommer fra meg !

01.06.2015 // 6 comments

mai sol

En liten oppdatering siden sist:

- vært på mitt første jobb intervju

- hatt min første kjøretime

- vært fire dager på hytten hvor vi har grillet , vært med søskenbarn, spilt spill, og vært ute i solen.

- gått en lang tur med Tora og Hanne

- plantet tomater, gulerøtter og urter i min nye kjøkkenhage (haha)

- vært i en veldig koselig bursdag

- 7 nutsturen med en fin gjeng

Med andre ord noen fine dager !! Nå er det 18 ( !!18!! ) dager til sommerferie, guud så gøy ♥ Alle bildene er forresten fra hytta, det var så fint å sommerlig da vi var der ♥ Nå er det bare 2 helger igjen før sommeren begynner for fullt. Eller, sommeren begynner vel egentlig i dag. Det er jo 1. ♥juni♥. Hva har du gjort i det siste? Hvor lenge er det til du får fri?

07.05.2015 // 5 comments

Vår i luften

De siste ukene har bloggen dessverre ikke vært prioritert, det har vært så mye å gjøre på skolen. I dag er heldigvis det verste over; matte tentamen. Nå mangler bare en vurdering før ♥♥sommeren♥♥. 43 dager igjen!! Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg ikke trekkes opp i eksamen. I helgen var jeg på hytten, så bildene er derfra♥ De siste dagene har det blitt skikkelig grønt og fint ute! Elsker det. Gjorde du noe spesielt i langhelgen?

12.04.2015 // 3 comments

Mer fra påsken

Nå er jeg tilbake på skolen etter en herlig ferie, her får dere litt flere bilder fra påsken. De siste dagene på hytten sto jeg opp tidlig, og gikk en soloppgangs tur før frokost, ryddet i hytten, gikk mer tur, og slappet av på stranden med en bok♥ + spiste masse god mat ! Denne helgen startet med en is i solen, ellers har jeg vært med gjengen fra ungdomsskolen, vært en liten tur i byen, vært på besøk hos noen familievenner, vært i mormors 70- år dag, jogget en lang tur med Tora og sett film ♥♥ Med andre ord en bra helg ! Hvor var du i påsken?

02.04.2015 // 3 comments

Påskesol II

Nå er jeg på hytta, været er fantastisk og jeg koser meg ekstremt ! Før vi dro her var vi en natt hos farmor og farfar, derfor er bildene tatt litt her og litt der. Vi har revet den gamle hytten og bygget ny, så det var ekstra spesielt denne gangen. Alt luktet nytt, og de to første nettene sov jeg og Hanne på madrasser blant små byggeprosjekt og flytteesker. Ellers har dagene gått til å flytte inn i hytten, fine turer, god mat, og besøk av farmor og farfar ♥ Nå skal resten av ferien nytes ! Fortsatt god påske ♥

20.03.2015 // 7 comments

Ut av et flyvindu

Dette må være en av de fineste flyturene jeg noen gang har hatt↑ Bildene er tatt på vei til Laos, på veien var det så utrolig vakkert landskap♥ Jeg føler på meg at denne helgen kommer til å bli veldigveldig bra, jeg reiser på hyttetur straks, og i motsetning til i dag er det meldt sol i morgen♥ Den totale solformørkelsen var forresten skuffende her i Stavanger, det var for overskyet til at vi merket noe særlig, heldigvis får vi en ny sjanse om 46 år, i 2061, haha. Good helg da!

22.02.2015 // 6 comments

w i n t e r

Noen øyeblikk kapret gjennom kameraet mitt i ferien↑ Jeg har siden sist stått på ski på Geilo, der har det vært nydelig vær meste parten av dagene. På vei hjem i dag var det derimot veldig blandet, haha, det er grunnen til at det er litt forskjellig vær på bildene. Ellers har jeg spist god mat og nytet de siste dagene av ♥ferien♥. Noen av bildene over er forresten tatt av farmors gamle album fra hennes barndom, alt var så ekstremt fint i gamle dager!! ♥ I morgen er det skole, jeg misunner alle dere som starter ferien nå. Hvordan har din ferie vært?

11.11.2014 // 3 comments

Den siste kvelden i Hoian

Her kommer bilder fra den tiende dagen i Vietnam. Haha jeg har enda masse(masse) mer å vise dere fra Vietnam og Thailand, så da lurer jeg på om dere faktisk ønsker å se mer? Det blir vel litt kjedelig i lengden♥ Bildene over er hvert fall fra vår siste dag i Hoian. Da syklet vi fra hotellet til vi kom til en liten fiskelandsby♥ Det var det en nydelig strand og en helt annen stemning enn i byen♥♥ Senere på kvelden dro vi inn til byen, og etter hvert ble byen opplyst av tusenvis av lanterner, såå vakkert!! Hva synes du om bildene?

07.11.2014 // 7 comments

IMG_9482 (2)

IMG_9499 (2)

IMG_9461 (2)

Her kommer de aller siste bildene fra Roma turen i høstferien♥ Dagen startet med at vi dro til et marked, der solgte de alt fra frukt, krydder, pesto og vesker♥ Deretter fulgte vi guide boken til et familiedrevet bakeri, med veldigveldig god italiensk mat♥ På veien møtte vi blant annet på en profesjonell photoshoot såå gøy!! Knipset et bilde av modellen, så vakker↑ Ikke lenge etterpå tok vi en taxi til flyplassen.

Ops, nå glemte jeg nesten å fortelle dere noe!! Da vi var på vei tilbake til leiligheten ble vi møtt av en hel haug med skrikende jenter utenfor et hotell. Det tok ikke lang tid før vi forsto at det var selveste Justin Bieber de skrek etter. Da kunne jeg ikke gjøre annet enn å vente, synge og skrike sammen med resten, i håp om at han skulle vise seg. Dessverre måtte vi dra etter en liten stund fordi vi skulle til flyplassen. I ettertid har jeg sett masse bilder av Justin, bare noen timer etter oss, på akkurat de samme stedene som jeg har stått, så irriterende!!

Jaja, i dag har vi forresten fri og det er fantastisk herlig! En ekstra fridag er akkurat det jeg trenger nå♥ Har du fri i morgen?

29.10.2014 // 5 comments

IMG_8958 (2)

IMG_9082 (2)

IMG_9077 (2)-2

Den fjerde dagen i Roma dro vi litt utenfor byen. Her leide vi sykler og syklet på brostein fra Romertiden. Underveis fikk vi se fantastiske privat hager og hus♥ Etter en fin sykkeltur i vakre omgivelser dro vi inn til byen igjen, der spiste vi lunsj i Trastavere og dro videre til Vatikanet. Vatikanet var fantastisk fint!! Da vi hadde fulgt "røkla" rundt hele Vatikanet ruslet vi litt rundt i gatene, etter hvert satt vi oss ned på en pizza restaurant i Trastavere. Her spiste jeg den beste pizzaen jeg noen gang har smakt, ingen ting slår ekte italiensk pizza♥ Hva synes du?

25.10.2014 // 2 comments

Rome day three

IMG_8696 (2)

IMG_8709 (2)

Dagen startet med litt shopping, deretter tok vi undergrunnen til colusseum. Der spiste vi lunsj på en veldig sjarmerende, og hektisk cafe. Etterpå gikk vi rett rundt hjørnet og fikk vi endelig se colosseum på nært hold.

IMG_8715 (2)

IMG_8778 (2)

IMG_8801 (2)

IMG_8793 (2)

See så fint↑ ♥ Etter å ha knipset en del bilder og vandret gjennom mesteparten av colosseum gikk turen videre.

IMG_8839 (2)

IMG_8842 (2)

Videre tok vi oss en tur opp i parken rett ved siden av colloseum, på jakt etter en søt liten cafe vi hadde funnet i guide boken. Etter å ha spurt fire italienere om veien fant vi til slutt frem til en koselig cafe midt i parken. Som faktisk matchet akkurat bildet i boken, yes! Her var stemningen helt annerledes enn i resten av byen. Vi satte oss ned, nøyt solen og en kaffe før turen gikk hjemover.

IMG_8875 (2)

IMG_8881 (2)

På vei hjem lagde solen et vakkert varmt lys over Romas smale gater og åpne torg.

IMG_8890 (2)

IMG_8927 (2)

Kvelden ble avsluttet med et italiensk måltid og fantastisk god tiramisu til dessert♥ Før vi dro tilbake til leiligheten gikk vi også innom en av de mange isbarene for dagens is♥♥ Hva synes du?

17.10.2014 // 4 comments

Rome day two

2014-10-05 09.48.19 1

Dagen begynte med herlig frokost med italiensk pålegg og planlegging av dagen↑

Vi startet dagen med å gå opp spanske trappene og fikk fiin utsikt på toppen!

Så fortsatte vi gjennom travle gater- helt til vi kom til Trevi fontenen(som dessverre var under oppussing, så det var ikke så mye å se der, haha), uansett; det var såå fint med alle de fine vinduene og terrassene som dekket hver vegg vi så rundt oss.

Vi foresatte videre til "bløtkaken". Det er en sinnsykt stor (fyysøren så enorm) bygning. Etter en del trapper + en heis var vi endelig på toppen. Fantastisk vakker utsikt over hele byen. Finner du Colosseum? Heh.

Så flyttet vi oss videre til et litt mindre turistifisert område av byen: Trastevere. Her skulle vi på seg way tour! Hahaha, så gøy og ikke minst super effektivt! Vi fikk se store deler av Trastevere, vakre nabolag, en kirke (hvor det faktisk foregikk et italiensk bryllup), og fantastiske utsikter.

IMG_8659 (2)

IMG_8640 (2)

IMG_8674 (2) ? Kopi

Vi avsluttet seg way turen med dagens is♥ FY så godt!! Og nydelig solnedgang↑

IMG_8643 (2)

Før vi dro tilbake til leiligheten fikk vi også med oss Pantheon. Et ord: wow. Tenk at dette er bygd for 2500 år siden. W O W.

Har du vært i Italia?

11.10.2014 // 5 comments

Ciao Roma!

IMG_8921 (2)

Her er bilder fra mitt første møte med Italia, vi kom frem lørdag ettermiddag. Vi bodde i en super fin leilighet, med en veldig sjarmerende terrasse (som dere ser på bildene over↑). Synes det var såå fint med alle plantene, dessuten var det dødsherlig å sitte her på kveldene og spise frokost her i morgensolen. Vel, det første vi gjorde var å gå ut døren, så gikk vi rett over veien til nærmeste iskrembar, der smakte jeg noe som må være den beste isen jeg noen gang har smakt! Vi vandret videre rundt i nabolaget og avsluttet dagen med herlig italiensk pizza♥ Det kommer mer! Har du vært i Italia?

30.09.2014 // 5 comments

Høstvær i Oslo

IMG_8046 (2)

IMG_8092 (2)

IMG_8036 (2)

IMG_8103 (2)

IMG_8037 (2)

IMG_8028 (2)

Her ser dere noen av bildene jeg tok da jeg var i Oslo i helgen, farfar ble nemlig 80 år!! Søskenbarna fra Bergen kom også, så det var veldig koselig♥ Heldige med været var vi også, skikkelig herlig høstvær med sol og fine farger! Nå må jeg nok stikke hode tilbake til samfunnsfagboken, vi har nemlig årets første prøve i morgen. Hva synes du? Hva gjorde du i helgen?

23.09.2014 // 4 comments

Yrkje

IMG_7567 (2)

IMG_7559 (2)

IMG_7445 (2)

IMG_7460 (2)

IMG_7529 (2)

IMG_7470 (2)

Noen upubliserte bilder fra en veldig fin hyttetur i slutten av juli, som jeg savner veldig♥ Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en joggetur, merker at det er skikkelig høst i luften nå, fargene begynner å komme på trærne, også er det mye kaldere ute. I helgen skal jeg forresten til Oslo å feire bursdagen til farfar, skal bli så koselig! Har du noe å se frem til?

15.09.2014 // 3 comments

Early morning in Hoi an #2

Her kommer enda en haug med bilder fra foto workshopen i Hoi an♥ Hva synes du?

12.09.2014 // 4 comments

Early morning in Hoi an

Den niende dagen i Asia våknet jeg i fire tiden på morgenen fordi jeg skulle på foto "workshop" med en fransk fotograf: Etienne Bossot. Vi var en gruppe på rundt 10 foto interesserte turister. Etter en kopp kaffe (te for min del) og litt innføring i kameraets innstillinger tok vi den lokale ferjen over til en liten fiskelandsby♥ Der var det utrolig travelt og alle var opptatt med å enten sortere fisk, diskutere pris eller spise frokost♥ Utrolig mange nydelige mennesker og fotomotiver♥  Del to kommer i morgen! Hva synes du?

28.08.2014 // 2 comments

47 retter

Den åttende dagen i Asia dro vi på "food tour". Vietnam er kjent som verdens kjøkken, så vi fant ut at vi ville bruke litt tid på å smake på den lokale maten. Vi gikk først gjennom et marked, der fikk vi smake blant annet ferske vårruller. Vi foresatte langs gatene og møtte på den lokale "is damen", da fikk vi smake på en sinnsykt god vanilje og jordbær is! Fra den utrolig søte mannen over fikk vi smake vietnamesiske muffins, som var hans spesialitet♥ Fra damen på det andre bildet fikk vi smake noe svart gørr som jeg ikke aner hva er, men det var tydeligvis veldig godt for helsen, haha... og slik foresatte vi langs gatene og stoppet underveis for å smake på mat. I slutten satte vi oss ned på en restaurant og fikk servert resten av rettene. Etter til sammen 47 retter må jeg si at vietnamesisk mat er 1000 ganger mer spennende og fargerikt enn norsk mat♥

Hva synes du om bildene?

18.08.2014 // 1 comment

Sykkeltur på landsbygda

IMG_2083-2IMG_2266-2IMG_2086-2IMG_2248IMG_2103-2IMG_2282-2IMG_2360-2IMG_2120-2IMG_2197IMG_2217-2IMG_2156IMG_2275-2IMG_2214IMG_2277-2IMG_2296-2IMG_2281-2

Her er bilder fra den syvende dagen i Asia. Da dro vi på sykkeltur på landsbygda i Hoi an. Vi hadde med oss en guide og hans assistent, turen begynte ved at vi tok den lokale ferjen over til en øy rett utenfor byen. Vi syklet gjennom lokale nabolag, grønne rismarker og møtte mange nydelige mennesker på veien. Vi stoppet under veis for blant annet se hvordan de laget tradisjonelle bambus båter♥ Da vi hadde syklet hele dagen (i 40 grader) var vi utrolig varme og slitne, da var det perfekt å sykle ned til stranden og ta seg et bad. Vi var helt alene bortsett fra en gjeng med fiskere som hadde kommet hjem fra fisketur og noen barn som badet.

Nå er forresten første skoledag på ny skole overstått, jeg var så spent og det gikk heldigvis veldig bra♥ Begynte du på ny skole i dag? I så fall, hvordan gikk det?

17.08.2014 // 6 comments

Hoi an dag 1

IMG_1777-2IMG_1838IMG_1823-2IMG_1760-2IMG_1959IMG_2019IMG_1706-2IMG_2009IMG_2022IMG_1929IMG_1720-2IMG_1837IMG_1732-3IMG_1846IMG_1767-2IMG_1783-2IMG_1835IMG_1804-2IMG_1839IMG_1873

Her kommer bilder fra den første dagen i Vietnam, i den sjarmerende byen Hoian. Den første dagen ruslet i rundt i byen, så på travle vietnamesere på motorsykler og en asiatisk ris hatt på hodet, vi tok oss også en liten sykkeltur mellom de gule veggene og trange gatene. Vi orket ikke å være lenge ute i varmen før vi måtte ta oss en frukt shake på en av kafeene, eller en svømmetur i bassenget på hotellet. Her var det nemlig ca. 40 grader de første dagene. På kvelden tok vi oss et sunset cruise og fikk se solen gå ned bak fjellene i det fjerne. Da vi kom inn til byen igjen var det blitt mørkt og tusenvis av fargerike lanterner lyste opp byen.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en langhelg i Oslo med jentene, såå koselig!! Vi var i Tusenfryd, shoppet, siste god mat og rett og slett nøt de siste dagene av sommerferien ferien♥ I morgen begynner jeg på videregående, nye folk og ny skole, det blir nok både skummelt og spennende. Hva synes du?

14.08.2014 // 7 comments

Sunrise

Etter en uke med familien på hytten fikk jeg og Hanne besøk av Tora for en uke. En av morgenene sto vi opp klokken fire for å se soloppgangen. Det var så fiint!! Vi satt med et stort teppe rundt oss og så solen komme langsomt opp fra horisonten. Da vi kom hjem til hytten var det så herlig med en stor kopp med kakao og krem. Over ser dere hvor utrolig vakker himmelen var♥ Har litt flere bilder på lager fra denne uken, de kommer snart♥

10.08.2014 // 6 comments

Mitt sommer paradis

IMG_6634 (2)IMG_6190 (2)IMG_6322 (2)IMG_6430 (2)IMG_6365 (2)IMG_6197 (2)IMG_6387 (2)IMG_6328 (2)IMG_6230 (2)IMG_6626 (2)IMG_6351 (2)IMG_6545 (2)IMG_6317 (2)IMG_6504 (2)IMG_6407 (2)IMG_6601 (2)

Her kommer bilder fra hytten, bildene over er tatt den første uken hvor jeg var sammen med familien, uken etter fikk jeg og Hanne besøk av Tora♥ Nå som jeg ser på bildene merker jeg at jeg virkelig savner å våkne opp til en varm sommerdag på hytta. Sommer varme, bading, is, og grilling. I tillegg ble store deler av tiden brukt i hengekøyen med et blad eller en bok, det forklarer at veldig mange av bildene er av hengekøyen, hehehe. Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en veldig koselig hyttetur til Anne sin hytte, kommer bilder derfra så snart som mulig. Har så utrolig mange bilder å vise dere nå at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, heh. Hvor er du nå?

05.08.2014 // 3 comments

Peaceful

Bildene er tatt i en liten fiskerlandsby i Hoi an, tidlig på morgenen. ♥ Hva synes du?

03.08.2014 // 5 comments

Den femte dagen i Asia

IMG_1493-2IMG_1573-2IMG_1443-2IMG_1477-2IMG_1664-2IMG_1521-3IMG_1503-2IMG_0831-2IMG_1171-2IMG_1584-2

Her har jeg samlet de siste bildene fra Luang Prabang. Den femte dagen i Asia kjørte vi for å besøke et nydelig fossefall; Kuang Xi. På veien stoppet vi blant annet for å besøke et barnehjem, en veldig spennende opplevelse som gjorde stort inntrykk. Masse søte, herlige unger overalt som ville hilse på oss♥ Etter en stund ankommet vi fossefallet, der kjølte jeg meg ned i turkisblått vann. På ettermiddagen samme dag tok vi flyet videre til Vietnam, Hoi an. Har utrolig mange bilder å vise dere derfra også. Forresten, jeg kom akkurat hjem fra to fantastiske uker på hytten, skriver mer om det i morgen♥ Hva synes du?

21.07.2014 // 8 comments

Mahout

IMG_1277-2IMG_1338-2IMG_1380-2IMG_1183-2IMG_1236-2IMG_1328-2

Nå er jeg på hytten, været er helt supert! Har det så bra, bader, soler meg, spiser is, griller, går tur, leser blader, og slapper av♥ Nå har jeg endelig fått skikkelig sommer følelse♥ Bildene er ikke fra hytten da (heh), de er fra da vi red på elefanter i Luang Prabang. Store deler av turen satt jeg på nakken til elefanten, det var så herlig å kjenne de store ørene blafre mot bena♥ Vi stoppet et par ganger underveis, den ene gangen for å se på en nydelig elefant unge, den andre gangen for å nyte utrolig vakker natur fra et utsiktspunkt. Hvor er du nå?

18.07.2014 // 1 comment

Phu si

IMG_0838-2IMG_0831-2IMG_1090-2IMG_1140-3IMG_0843-2IMG_1016-2IMG_0964-2IMG_1021-2IMG_1084-2IMG_0889-2IMG_0933-2IMG_1001-2IMG_1103-2

Resten av den tredje dagen i Luang Prabang dro vi blant annet opp på et fjell (Phu si) og fikk en fantastisk utsikt over hele byen. Det var så fint å se alle de sjarmerende gatene ovenfra♥ Vi tok oss også en sykkeltur ut fra selve sentrum og ut i nabolaget. Der var vi helt alene blant de lokale. Her var det et litt finere strøk enn i byen, med noen områder med finere hus. Det var da vi la merke til hvor store kontrastene var, for da vi rundet neste hjørne bodde menneskene i falleferdige små hus. Denne dagen tok vi også tuk tuk, haha, gøøy! I dag reiser vi på hytten, skal bli så herlig!!

17.07.2014 // 4 comments

Morgenstemning

IMG_0754IMG_0802-2IMG_0798-2IMG_0757IMG_0804-2IMG_0767IMG_0760IMG_0808-2IMG_0801-2IMG_0772IMG_0825-2IMG_0777-2IMG_0797-2IMG_0830-2

Den tredje dagen i Asia våknet vi opp klokken 5, satt oss på sykkelen og dro inn til byen for å se på munkene som går sin daglige runde for å hente mat fra innbyggerne. Luang Prabang består nemlig av rundt 800 munker. Langs gatene satt menn og kvinner på kne og la ny kokt ris i beholderen til munkene. Barbente, oransje kledde munker gikk taust gjennom gatene og tok i mot dagens frokost. Et veldig vakkert og spesielt syn. På sykkelturen tilbake til hotellet kom vi over et lokalt, morgen marked. Her solgtes alt fra hoppene padder, store biller og fargerik, frisk frukt. Kommer mer fra resten av dagen i morgen♥

16.07.2014 // 10 comments

Luang Prabang

IMG_0098-2IMG_0083-2IMG_0648-2IMG_0519IMG_0480-2IMG_0689-2IMG_0185-2IMG_0292-2IMG_0252-2IMG_0085-2IMG_0257-2IMG_0311-2IMG_0655IMG_0468-2IMG_0525IMG_0651IMG_0548IMG_0601IMG_0665-2

Nå har jeg endelig fått redigert litt bilder, her ser dere et utvalg fra de to første dagene. Etter en veldig lang flytur nærmet vi oss Luang Prabang i Laos, vi ble møtt av fantastisk vakker natur ut fly vinduet. Det var sykt herlig å ta et bad i bassenget og se solen gå ned bak palmene. Dagen etter besøkte vi noen templer, deretter dro vi på båttur på Mekong elven, som renner langs byen. På veien så vi lokale fiskere, sjarmerende landsbyer, en grotte som var dekket av Buddha statuer og grønne fjell som omringet oss på alle kanter. Kommer mer fra de neste dagene i Luang Prabang i morgen♥ Hva synes du om bildene?

15.07.2014 // 4 comments

Spole tilbake

Nå er jeg hjemme etter tre fantastiske uker i Østen. Kort oppsummert har jeg møtt mange herlige mennesker, ridd på elefant, syklet langs landsbyer og rismarker, vært på cruise i Ha Long Bay, besøkt vakreste Mai Chau, og nytet livet på Koh Phangan i Thailand. Reisen ble avsluttet med vind i håret, og utsikt over Bangkok. Å guud som jeg vil spole tilbake og gjøre alt om igjen. Nå holder jeg på å redigere og rydde i alle bildene. I mellom tiden viser jeg dere flere bilder som er tatt med mobilen♥

30.06.2014 // 12 comments

Østen

Nå befinner jeg meg i Vietnam i Hoian. Ferien så langt har virkelig vært fantastisk, jeg har gjort så mye og sett så mye at litt over en uke føles som over en måned, haha♥ De første dagene var vi i Laos, i Luang Prabang. En by med utrolig vakker natur og en herlig atmosfære♥ Jeg har tatt massemasse bilder som jeg gleder meg til å vise til dere, men nå får dere nøye dere med litt bilder som er tatt med mobilen. Forresten: jeg blogger fra mobilen så aner ikke hvordan dette innlegget vil se ut♥ Hvor er du?

20.06.2014 // 9 comments

Sommerferie

Etter en utrolig lang vente tid er dagen endelig her!!! Vi har sommerferie♥ I går hadde vi en veldig fin vitnemål utdeling og avslutning på skolen. Om noen timer tar jeg flyet til Laos. Vi skal nemlig reise tre uker i Østen, først til Laos, så til Vietnam og så til Thailand. Gleder meg så utrolig mye, det skal bli så fantastisk! Skal ta massemasse bilder, og kommer sikkert til å få blogget litt fra mobilen♥ Next stop: Laos. God sommer!!

18.06.2014 // 6 comments

Langfoss

I helgen var jeg på klassetur♥ Vi bodde på en hytte i Åkrafjorden, det var så fint! Den ene dagen gikk vi tur opp til Langfoss, som faktisk har blitt kåret til en av verdens fineste fosser♥ Jeg tok litt bilder med mobilen↑ Ellers spilte vi kort, grillet, badet, fisket og var ute i båt♥ I morgen er siste skoledag på ungdomskolen før ferie!! Hva synes du om bildene?

08.06.2014 // 8 comments

Sist helg

I går var vi på dagstur med seilbåten til en nydelig øy: Kvitsøy, tok litt bilder som kommer senere. Her har dere flere bilder fra sist helg, da vi var på hytten♥♥ Vi dro også inn til Oslo en av dagene, derfor er et av bildene derfra♥ I dag har jeg forresten danset i konserthuset med balletten, veldig gøy! Nå skal jeg nyte kvelden og resten av langhelgen før muntlig eksamen♥ Hva synes du om bildene?

02.06.2014 // 6 comments

Hyttetur

Her kommer en del bilder fra langhelgen. Jeg har hatt en helt fantastisk helg som føles som har vart i en evighet. Fikk skikkelig sommerfølelse, blant annet fordi det var så herlig temperatur. Jeg har ganske mange flere bilder liggende, så de kommer etter hvert. Nå er vi jo også kommet til Juni, måneden jeg har ventet på i et helt år. Denne måneden skal bli så bra, spesielt med tanke på at det bare er 17 dager til sommerferien♥ Hva har du gjort i helgen?

05.05.2014 // 6 comments

I påskeferien

... var jeg på Sauda. Spiste god mat, sto på ski, nøt solen (og ferien) og tok bilder av masse fine ting. Her kommer en liten bombe med bilder fra påsken, har fortsatt en del på lager♥ Nå drar jeg på ballett♥  Hva synes du om bildene?

24.04.2014 // 3 comments

Heliskiing

En av dagene da vi var i Sauda tok vi helikopter opp til trekket fordi det var så lite snø. Jeg satt klar med kamerat og dette var omtrent alle bildene jeg fikk tid til å knipse før vi landet. Skulle gjerne ønsket at turen var litt lengre♥ Det var herlig påskesol, nesten litt for varmt faktisk. Denne dagen var det påskeaften, det betyr påskeegg♥ Etter ganske mye graving fant jeg påskeegget med en snøskreder, haha, Onkel sitt påfunn♥ Kommer mer bilder. Hva synes dere?

02.03.2014 // 8 comments

Norefjell hytta

Bildene ble tatt da vi tok en pause i bakken på norefjell hytta, en liten restaurant som ligger midt i slalom bakken. Det er så sykt koslelig der, fyr i peisen og masse fine detaljer♥ Vi kom hjem sent i går kveld, nå gleder jeg meg til å nyyte den siste dagen av vinterferien. Jeg har redigert en bilder fra ferien såå det kommer sikkert en av de neste dagene♥ Ha en fin dag♥♥ Hva synes du?

26.02.2014 // 7 comments

Bildedryss fra Oslo

Et bildedryss fra de siste dagene, jeg har nemlig vært å besøkt besteforeldrene mine i Asker♥ Vi har egentlig bare slappet av hos dem og besøkt litt venner og sånn, men i går dro vi inn til Oslo♥♥.Jeg kjøpte meg litt nye klær, spiste en god lunsj og avsluttet turen med en sykt god frappe på Starbucks. I morges kjørte vi opp til Norefjell, vi gikk en fin, liten langrennstur før jeg satte meg godt til rette med en kopp kakao og et blad, heeerlig!! Som dere kanskje har fått med dere har jeg laget en ny instagram bruker: irenemidt. Men jeg kommer også til å forsette å bruke hoved brukeren: irenemidttun, ehhe♥♥ Ha en super fin uke videre♥♥ Hva gjør du/gjorde du i ferien?

14.11.2013 // 6 comments

Barcelona 2013

Bare en liten film jeg satt sammen fra Barcelona♥ Jeg har ikke lastet inn noe nye musikk på lenge så derfor ble det en gammel sang, jaja. Kanskje jeg burde begynne å poste mere filmer på bloggen, eller? Hva synes du?

07.11.2013 // 6 comments

En liten mix fra Barcelona

En liten mix med bilder fra Barcelona♥ Nå skal det bli super herlig med helg, denne uken har vært så lang! Nå gjestår bare en naturfagsprøve før jeg tar helg♥ Hva synes du om bildene? Gleder du deg til helg?

28.10.2013 // 3 comments

Barcelona guide #2

Steder å spise

Set de born: Her måå dere spise! Vi spiste her to kvelder♥ Jeg ble helt forelsket i den sinnsykt koselige stemningen, atmosfæren og folkene♥ Her har de en klassisk tapas meny med foreksempel poteter og og chorizo pølse. Veldig god mat! Til dessert må dere spise sjokolade fondanten, syykt god. Her må dere være ute i god tid for å få plass. (C/ Esparteria, 7, 08003 Barcelona) De har også en annen restaurant som heter Set De Gotic, her spiste vi ikke. Isåfall har dere adressen til Set De Gotic her: Calle montsió 5, 08002 Barcelona.

La foixarda: Tar du sykkelturen opp til Montjuic er dette en fin plass å spise lunsj på. Den ligger rett ved en ridebane, så er du heldig vil du se noen hester. Menyene står på spansk så vi hadde litt problemer med å skjønne hva de ulike rettene var. Heldigvis var det en som kunne engelsk. Dette er ikke en typisk turistplass så prisene er helt annerledes enn i byen. God, rimelig, spansk mat og koselige folk, anbefales! (Montanyans, 1, 08038)

Los Caracoles: Absolutt verdt å besøke. Du kommer inn til en liten bar, forsetter gjennom kjøkkenet og inn til dekkte bord. Blir du lei av tapas er dette en fin plass å spise på. Super god mat og god atmosfære. Veldig populært så ikke kom for sent, da vil du ende opp med å stå i kø. (Calle de los Escudellers, 14, 08002)

Sagardi: God mat til både lunsj og middag. Veldig stilig konsept, hvor du velger små brødskiver med foreksempel chorizo pølse, kjøttpålegg eller fisk. Alle brødskivene har en pinne stikket i. Når du er ferdig å spise teller du opp pinnene og betaler per pinne. (Carrer de l'Argenteria, 62, 08003 Barcelona) Bildet er forresten ikke fra akkurat denne restauranten men en lignende.

Ciudad Condal: Har du lyst på god, rimelig tapas må du gå hit! Her må dere være ute i god tid for å få plass. (Rambla de Catalunya, 18)

Shopping

De butikkene jeg likte best var zara, brandy melville, mango og h og m. Las ramblas er jo hovedgaten i Barcelona, jeg vil ikke anbefale å shoppe her, her er det nesten bare dyre butikker.

Jeg vil heller anbefale denne gaten: Avinguda de portal de l'angel. Her har de blant annet to store zara butikker, h og m, pull and bear og mango. Hvis du vil på Brandy Melville ligger det her Paseo de Gracia 21. De har også hollister i Barcelona, vi dro ikke her siden det er  et stykke fra byen, her har du adressen: Centro Comercial La Maquinista, Calle Potosí, s/n, 08030 Barcelona. Primark ligger blant annet på et kjøpesenter som heter Diagonal Mar, her ligger også nike.

Vintage

Liker du vintage vil jeg anbefale retro city (Carrer dels Tallers, 51, 08001 Barcelona) og Flamingos Vintage (Carrer de Ferlandina, 20). Flamingos vintage går på vekt, du veier det du vil kjøpe og betaler per kilo. Hvis du er på jakt etter levis skjorts og jakker er det stort utvalg på begge butikkene.

27.10.2013 // 4 comments

Barcelona guide #1

Steder å bo

Vi bodde i leilighet i gamle byen el born. Veldig fint område som lå sentralt til både sentrum og stranden. Vi leide leiligheten hos http://insidebarcelona.com/, de har kontor bare fem minutter fra leiligheten. Det var veldig praktisk hvis vi foreksempel trengte tips til spise steder og andre ting. Det var egentlig ganske greit med leilighet i forhold til hotell fordi da spiste vi frokost i leiligheten, det er flere mat butikker bare noen få minutter fra leiligheten. Lelighetene har veldig god standard såå det er absolutt noe jeg vil anbefale videre! Jeg tok ikke særlig mange bilder av leiligheten, det finner dere på nettsiden deres.

Ting å gjøre

Sykling

Vi syklet en del når vi var i Barcelona, både på elektrisk og vanlig sykkel. Den ene dagen leide vi vanlige sykler, det finnes flere firmaer i Barcelona som leier ut sykler meen vi leide sykler fra "un menys bicicletes". Kontoret ligger rett ved Inside Barcelona sine kontorer, her er adressen C/ Esparteria, 3, 08003 Barcelona. Vi fikk låne kart og fikk vite hvor vi ikke kunne sykle. Det var egne sykkel felt nesten hele veien, i veldig travle gater måtte vi gå av sykkelen.

Vi syklet først langs kysten, helt bort til Diagonal Mar. Dette er et kjøpesenter hvor de blant annet har nike, primark og starbucks. Etterpå syklet vi videre til Sagrada familia, på veien bort måtte vi sykle en del på veien med bilene. hhaha, skummelt! Her tok vi egentlig bare bilder før vi syklet tilbake og leverte syklene.

En annen dag leide vi elektriske sykler, vi leide sykler fra Barcelona battery bikes ( C/ Sant Felip Neri, 1, 08002 Barcelona). Da syklet vi opp til Mont Montjuic som er en høyde, derfor var det veldig nyttig med elektriske sykler. Hahah, det var suuper herlig å nesten slippe å bruke krefter opp bakkene♥ På toppen er det en nyydelig utsikt over byen. (bilder over) Ved enden av Montjuic ligger også Font Màgica, det er en veldig kjent fontene. Der er det et fantastisk lysshow om kvelden. Desverre er det ikke hver kveld såå vi fikk ikke med oss det.

Tibidabo

Absolutt noe som er verdt å få med seg, her får du helt fantastisk utsikt over hele byen! Trikkturen opp til toppen er en opplevelse i seg selv! På vei opp ser man mange fiine hus i fjellsiden. Når man er kommet opp til ende stasjonen forsetter man på en taubane gjennom skogen. På toppen er det et tivoli og en gammel kirke. Det er ikke så mange muligheter for å kjøpe mat på toppen, vi kjøpte med oss noen baguetter og spiste der oppe.

Boqueria market

Her måå du dra, veldigveldig fiint mat marked som ligger i midten av La rambla gaten. Frukt, juice og krydder i alle farger. Dette er et fint sted å spise lunsj på.

Parker

Parc Güell: Dette må dere få med dere, vi gikk hit når vi hadde kommet ned fra Tibidabo. Det er en veldig fin park som ble designet av Antoni Gaudi. Hvis du vil ha utsikt over hele byen må du huske å gå heelt opp til korset. Her er det fint å ta med seg lunsj og sette seg på en av benkene. I parken er det masse fine bygninger, skulpturer og mosaik.

Parc de la Ciutadella: Hvis du vil komme litt vekk fra de travle gatene er dette en fiin plass og slappe av. Her finnes det en fotene og en fin dyrepark. Fontenen er verdt å få med seg, vi var ikke i dyreparken, meen sikkert en fin opplevelse det også. Her kan man også ta seg en rotur i en liten innsjø, det gjorde Hanne og jeg. Veldig avslappende og herlig i varmen♥ Pass godt på tingene deres, vi ble advart mot lomme tyver av de lokale!

Strand

Det er også en veldig fin strand i Barcelona, et must å besøke den. Den er finere jo lengre bort fra byen du kommer, vi syklet bare langs såå jeg har ikke så veldig mye å komme med her.

Kirker

Sagrada la familia: Er du i Barcelona må du se denne kirken, du kan ikke dra herfra uten å ha tatt et bilde foran den, haha. Vi så bare kirken fra utsiden, meen sikkert suuper fin inni.

Santa Maria del Mar: Hvis du ikke vil bruke tid (og penger) på å gå inn i Sagrada la familia er Santa Maria del Mar et godt alternantiv. Dette er en super fin kirke, og det er helt gratis å gå inn.

DEL TO KOMMER I MORGEN, SHOPPING OG SPISESTEDER♥

25.10.2013 // 6 comments

Barcelona day four

Haha, jeg føler jeg spammer dere med bilder med Barcelona, håper det er greit♥ Dette er da bilder fra dag nummer fire, da leide vi sykler. Vi syklet langs stranden og så på la sagrada familia♥ I dag har vi hatt løpetest på skolen, jeg har grudd meg i hele dag, endelig er det over♥ Det var såå herlig å ta på seg kose klær og slappe av etter på♥ Good helg alle sammen! Hva synes du om bildene?

24.10.2013 // 9 comments

Parc de la Ciutadella

Åååå, jeg savner varmen♥ Over ser dere noen bilder jeg tok i en av parkene vi var i. Jeg jobber forresten med Barcelona guiden, den kommer til helgen♥ Hva synes du om bildene?

17.10.2013 // 6 comments

Boqueria market

Dette var noe av det kjekkest vi gjorde i Barcelona↑ Matmarked, det var helt sykt mye frukt i alle farger, smoothies, juice og krydder. Jeg kjøpte juice, suuper god♥ Hvis du skal til Barcelona måå dere dra hit! Hva synes du om bildene?

16.10.2013 // 2 comments

Chocolate fondant

Jeg har ikke fått tid til å redigere noen flere bilder fra Barcelona, i mellom tiden får dere se en av de nyydelige dessertene jeg hadde i Barcelona. Det er sjokolade fondant, ååå, det var så sinnsykt godt! Nå drar jeg snart ut for å jogge♥ Ser det godt ut? Har du mye skole arbeid for tiden?

13.10.2013 // 2 comments

Parc Güell

Her kommer enda flere bilder fra Barcelona. Dette er egentlig forsettelsen på forrige innlegg, etter vi hadde kommet ned fra Tibidabo dro vi nemlig videre til Gaudi Parken, det var veldig fiiint♥ Som dere ser på bildene over får man en fiin utsikt over hele byen. Nå har jeg forresten vært en fiint tur til en topp i nærheten sammen med noen venner av familien, nå skal jeg være med noen venner, ha en forsatt fin dag! Hva synes du om bildene? Hva har du gjort i dag?

12.10.2013 // 5 comments

Tibidabo

Den første dagen i Barcelona dro vi til en fjelltopp som heter Tibidabo, heheh fancyy navn. Først tok vi trikken som dere ser på bildene over.

Da kom vi opp hit↑

Så forsatte vi videre opp med en bane, lignende fløi banen i Bergen.

Da vi endelig kom opp til toppen ble vi belønnet med denne nyydelige utsikten over byen♥

På toppen var det også et gammelt tivoli og en kirke♥

Vi tok en del bilder og spiste lunsj før vi dro ned igjen og forsatte til Gaudi Parken, det kommer bilder derfra også. Hva synes du om bildene?

11.10.2013 // 3 comments

Grey maxi skirt

Topp fra brandy melville og skjørt fra gina tricot♥

Da er jeg hjemme igjen fra Barcelona, jeg har mange bilder å vise dere, såå stay tuuned, heh♥ I dag har jeg vært med noen venner, det var suuper koselig. Nå er det blitt ordentlig høst ute, masse fine farger på trærne, fiint! Forresten; Vil dere se innkjøpene fra Barcelona? Hva synes du om antrekket? Good helg alle sammen!

07.10.2013 // 2 comments

Set de born

Nå er jeg i Barcelona, vi kom frem sent på lørdag. Da dro vi å spiste på den suuper koselige restauranten på bildene over♥ I går dro vi blant annet opp på et utsiktspunkt og til Parc güell, det kommer bilder. I dag er planen å dra på et marked, litt shopping og litt strand♥ Har du vært i Barcelona? Hva synes du om bildene?

04.10.2013 // 3 comments

Barcelona nexxt

Jeg stikker bare innom for å si at jeg drar til Barcelona i morgen, har aldri vært i Spania før såå dette blir spennende! Good høstferie alle sammen! ♥ Hva skal du i ferien/ hva gjorde du i ferien?

24.09.2013 // 2 comments

18 unpublished photos from Africa

Her ser dere noen upubliserte bilder fra Afrika, åå, guud som jeg savner maten, fargene, dyrene og menneskene♥ Denne uken har vi hosipiterings uke, jeg hospiterte på en MK linje, veldig gøy. I morgen skal vi ut å jobbe, gleder meg! Hva synes du om bildene? Har du noen favoritter?

23.08.2013 // 7 comments

Autumn

Gjett hvor jeg skal i høstferien? Det beynner på Barc og slutter på elona. hehe, jeg skal til Spania, Barcelona♥ Jeg har aldri vært i Spania før så det blir nok spennende! Bildene er forresten fra i fjor høst, da var jeg i Paris♥♥ Har du vært i Spania før? Hva skal du i høstferien?

12.08.2013 // 5 comments

Kjerag #2

Her kommer del to av bildene jeg tok da vi var på Kjerag. På toppen er det forresten en stein som man kan stå på, ogg det måtte jeg jo gjøre (↑) heh. Det var ganske enkelt å gå på meen sykt skummelt å stå der, uff! Hva synes du om bildene?

11.08.2013 // 6 comments

Kjerag #1

I helgen var gikk jeg tur til Kjerag, som er et sted i Sirdalen (hvis dere vet hvor det er). Vi var veldig heldige med været såå det var en fin tur. Jeg tok en del bilder såå jeg troor jeg deler turen opp i to innlegg. Har du vært på Kjerag? Hva synes du om bildene?

09.08.2013 // 10 comments

London

Her ser dere et utvalg av bildene jeg tok da vi var i London tidligere i sommer↑ Nå har jeg laget en heerlig frokost, viser dere bilder i et annet innlegg♥ Ha en fin dag! Har du vært i London?

28.07.2013 // 6 comments

Cambridge

Noen bilder fra da vi var i Cambridge, vi kjørte innom på vei til London♥  Vi dro på "punting" som er en båttur på elven dere ser over. Da fikk vi se mange fine hus og nydelige parker↑ Desverre kunne vi ikke gå inn på universitetene (som byen er kjent for) siden det var "besøks dag" (for elever) den dagen vi var der. Har du vært i Cambridge? Hva synes du om bildene?

26.07.2013 // 3 comments

Sommer dessert og sånt

Nå har jeg snart vært i båten en uke, jeg drar hjem i morgen. Da skal jeg være de tre siste ukene av ferien hjemme. Forresten et lite tips til en heerlig sommer dessert, new yorker. Det er jordbær, krem og is som legges lagvis i et glass, åå, det er såå godt (↑) Hvordan har din sommer vært til nå? Hva synes du om bildene?

19.07.2013 // 4 comments

Verdens beste pizza og sånt

Disse bildene er tatt i Stamford, det var et av stedene vi var innom før vi dro til London. Der spiste vi forresten verdens, verdens beste pizza! hihi, see↑ Vi var også i en park rett ved "burghley house", der er de andre bildene tatt♥ Hva synes du? Har du vært i Stamford?

14.07.2013 // 10 comments

Thornhaugh

I skrivende stund sitter jeg i sofaen hos farmor og farfar og drikker en kopp te, heerlig♥ Vi har gått en tur opp skaugumsåsen i dag, hvis dere vet hvor det er. Over ser dere forresten bilder av barndoms landsbyen til farmoren min, se så koselig↑ Elsker engelske landsbyer, det er så koselig med murhus♥ Liker du engelske hus? Hva synes du om bildene?

13.07.2013 // 5 comments

Isle of wight

Dette er bilder fra den første dagen i England, da var vi i Portsmouth. Den første dagen dro vi ut til "Isle of wight" som er en veldig fin øy rett utenfor Portsmouth. Der satt vi i en buss og fikk se mesteparten av øya. Neste dag dro vi videre til noen super koselige landsbyer, viser dere bilder derfra i morgen♥ Hva synes du? Har du vært i Portsmouth?

29.06.2013 // 5 comments

Hyttelivet

Nå er jeg på hytten, sommerfeiren er offisielt i gang♥ Det er nå jeg begynner å kjenne at sommer følelsen kommer, meen den er der ikke helt enda. I dag har jeg hatt en rolig og avslappende dag, jeg har gått en tur, vært en liten tur i Sandefjord og planlagt litt mer til England turen. Jeg gleder meg sånn, bare tre dager igjen nå♥ Hvor er du akkurat nå? Hva synes du om bildet?

11.05.2013 // 3 comments

seven

I dag har jeg vært en tur inn til byen♥ Jeg har også gått en tur og plukket enda mer hvitveis, det er omtrent det eneste jeg har tatt bilder av i helgen, hihi♥ Kunne ønske vi hadde flere slike langhelger i året♥  Hva har du gjort i helgen? Hva synes du om bildene?

10.05.2013 // 4 comments

Hvitveis og sånt

I dag har vært i Tønsberg. Jeg fikk endeelig kjøpt en carhartt lue, noe som har stått høyt på ønskelisten leenge nå♥ Det var nemlig utsolgt både i Stavanger og Oslo. Det er masse hvitveis rundt hytten, se såå fint det ble når jeg pyntet litt i vinduskarmen, hihi♥ Hva synes du? Har du carhartt lue?

09.05.2013 // 7 comments

090513

Nå er jeg på hytten i Larvik♥

Sånn ser den ut↓

Litt tidligere i dag kjørte vi til bøkeskogen for å se på den fine hvitveisen↓
Se så fint! Hvor er du i helgen?

02.05.2013 // 5 comments

England

♥61 dager til England♥

Ahh, gleder meg sånn♥ Finee hus, butikker og røde busser, har du vært i England? Vi skal blant annet til London, forresten; noen som har noen tips til butikker og sånt? Alle bildene er fra weheartit♥

19.04.2013 // 4 comments

syttendeapriltjuetretten

♥170413♥

Jeg kommer aldri til å glemme denne dagen. Helt perfekt var den, alt føles som en drøm. Jeg er ennå heeelt starstruck etter konserten, skjønner bare ikke at jeg har sett Justin! æææ. Justin var PERFEKT og stemmen heeelt fantastisk!! ååå, det er så trist det er over, ta meg tilbake♥ Bildene er forresten tatt med  kompakt kamera, hva synes du? Hva sier dere til en spørsmålsrunde, starter i morgen hvis noen vil ha?

18.04.2013 // 1 comment

18042013

Nå er jeg hjemme etter to fantastiske dager i Oslo♥ Konserten var helt FANTASTISK! Det går ikke ann å beskrive stemningen, det var helt sykt. Jeg skjønner ikke at jeg har sett Justin Bieber og at jeg endelig kan bekrefte at han er perfekt! Jeg tok masse film og bilder under konserten, poster de i et eget innlegg♥ Hvilken artist vil du se live? Var du på konserten?

11.03.2013 // 3 comments

cheetah family

Her ser dere enda et bilde fra Afrika, jeg tok en del bilder av disse dyrene (kan ikke det norske navnet, heh) såå jeg kommer sikkert til å legge ut flere. Jeg har det forresten veldig travelt denne uken, så det er ikke sikkert jeg får lagt ut så mye. Nå må jeg få gjort fransken, hva gjør dere resten av kvelden? Hva synes du om bildet?

02.03.2013 // 6 comments

the big five #2

↑happy family↑

Da var det elefantene sin tur, jeg fikk egentlig ikke tatt så mange bra bilder av elefantene selv om vi så dem flere ganger. Her ser dere to, jeg elskeeer elefanter, spesielt ungene, de er bare sååå nydelige! Hva har du gjort i dag? liker du elefanter?

25.02.2013 // 7 comments

the big five #1

I noen av de neste innleggene skal jeg vise dere bilder fra Afrika, i fire forskjellige innlegg skal jeg vise dere ett eller flere bilder bilder av "the big five". Som er løve, leopard, elefant, buffel og neshorn.

Hvis du ikke vet hva "the big five" er så er det de farligste dyrene, for mange er det et must å se alle fem når du reiser til Afrika. Vi så alle utenom neshorn, neshorn var veldig sjeldent i det området vi var i, syyykt dumt egentlig. Har så lyst å få sett alle fem♥ Hva skal du i dag? Hva synes du om bildet?

16.02.2013 // 5 comments

160213

Et bilde fra i morges og et fra der vi spiste lunsj i dag♥ Det var en lang bil tur hjem, så nå er det herlig å endelig ha kommet frem♥ Heldigvis har jeg en dag hjemme før ferien er over, jeg misunner dere som akkurat har startet ferien, hehhe♥ Hva gjorde du/skal du i ferien?

14.02.2013 // 2 comments

people call it Valentines´s Day, I call it Thursday

nå har jeg stått to dager på slalom, jeg har ikke tatt så mange bilder med kameraet meeen jeg har lagt ut en del på instagram, der heter jeg irenemidttun. I går lagde jeg brownies, vi brukte toro pose↓, noe som faktisk var overaskende godt!

I dag var det sinnykt tåkete sååå da jeg skulle ut å ta bilder var det liksom ingen ting å ta bilder av... hehhe, jeg får se hvordan været er i morgen♥ I dag er det jo valentines day meeen som overskriften sier føles det som en heelt vanlig torsdag, mehhehe♥

♥Happy valentines dag da, dere er verdens beste lesere. kooos dere resten av dagen!♥

12.02.2013 // 7 comments

Hyttekos

Nå sitter jeg i en hytte, i morgen skal jeg stå på slalom for første gang i år♥ Jeg laget kakao i dag...

...med krem... NAM! Hva har du gjort i dag? Har du stått på slalom i år?

04.02.2013 // 1 comment

Stone town

Da vi var på Zanzibar dro vi inn til Stone town, det var en ganske stygg by egentlig, heheh, meeen med mange inntrykk og fiineee farger↑ Nå stikker jeg til skolen for å spille forestilling, hva skal du i dag?

03.02.2013 // 8 comments

to travel

Jeg føler jeg har reist ganske mye i 2012, å reise er virkelig noe jeg elsker♥ Drømme reise målet mitt nå er vel Østen en plass; India eller Kina, hihih♥ I dag skal jeg spille en forestilling, ellers skal jeg bare slappe av, heeerlig! Også skal jeg begynne på en fotobok fra Afrika daaa♥

Hva er drømmereisemålet ditt? Har du reist mye i 2012?

24.01.2013 // 7 comments

just some mobile pictures from Africa

Mobil bilder fra Afrika turen↑ Jeg tok ganske mange flere bilder, men dette var de eneste det var sånn passe god kvalitet på. heh. I helgen skal jeg ut å ta bilder så daaa får dere endelig se noe annet en Afrika bilder, hihi♥ I dag var jeg en tur i byen for å fikse noe med bunaden, ikke lenge til konfirmasjonen nå♥  Hva har du gjort i dag? Hva synes du om bildene?

17.01.2013 // 6 comments

zanzibar

uff, jeg bombanderer dere med bilder fra Afrika, jaja, det får dere tåle♥ hihi, nå har jeg akkurat gjort ferdig matteleksen for uken, rett etter skolen var jeg på dans, kjeekt! Jeg gleeeder meg til en helg helt uten planer, bare en dag igjen nå♥  Hva har du gjort i dag? Hva synes du om bildene?

15.01.2013 // 7 comments

sun down

♥banana chips og mango juice♥ sjiraff siluett, hihi, elskeeer sjiraffer♥

På safarien var det sun down hver kveld. Desverre fikk vi bare oppleve dette to kvelder på grunn av regnet, jaja. Da gikk vi ut av bilen, fikk snacks og drakk noe vi hadde bestilt på forhånd, naaam savner mango juicen de hadde på campen. heheh. Nå skal jeg få gjort noe lekser så skal jeg på dans i kveld, gleeder meg! Hva skal du i dag? Hva synes du om bildene?

09.01.2013 // 9 comments

skilpadder og sånt

på Zanzibar dro vi på en skipadde park greie. Det er et sted der de hjelper skilpadder, også slipper de de ut i havet etter på daaa♥

utenfor hang denne ekle edderkoppen i et nett, æsj!

vi fikk mate dem med salat, hahah, søteee!

syyykt sure de så ut, hahaa♥

skilpaddene vi så på walking safarien var derimot veeeldig søte, hahah, de smilte jo↑
en søøt katt utenfor skilpadde tingen.
Hva synes du? Om en stund stikker jeg på gosenrevy øving, koos dere videre i dag daa♥

06.01.2013 // 10 comments

village visit

vi besøkte en liten landsby i Kenya, ungene sang for oss. såå søøtee!

sånn så husene ut.

fiiinee farger på klærne.

etter besøket hadde de gjort i stand en stooor shop med massemasse armbånd, jeg kjøpte disse to↑ og et til.

dette var kirken deres, vi dro til landsbynen dagen etter julaften. såå de hadde vært i kirken og festet hele natten.
Har du besøkt en lignende landsby før? Synes om bildene?

05.01.2013 // 9 comments

Africa 2012/2013

Satte sammen en video fra Afrika, dette er omtrent alle videoene jeg har tatt der nede. I morgen legger jeg sikkert ut flere bilder fra ferien, det er så mye å velge mellom. heheh, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. I dag har jeg foresten vært en tur i byen, jeg kjøpte en svart bukse fra gina. Hva har du gjort i dag? Synes om videoen?

03.01.2013 // 12 comments

Africa teaser

Da var jeg hjemme igjen fra Afrika, dette er en av de beste feriene jeg har vært på, så jeg har mye å fortelle og massemasse bilder å vise dere. Dette er bare et bittelite utvalg sånn at dere får et innblikk i hva jeg kommer til å vise dere fremover. Heldigvis har jeg ikke mistet alle leserne mine, det er gøy å se at dere er innom uansett om jeg ikke blogger♥ sååå, har dere hatt en kjekk jul? Hva synes du? Hvor har du vært i julen?

21.11.2012 // 12 comments

i miss it

Jeg savner Paris, her er noen upubliserte bilder fra turen. I dag er det ikke fotokurs sååå jeg skal øve til mattetentamen som er på mandag, kjipt! Hva synes du om bildene? Har du noen store prøver snart?

30.10.2012 // 5 comments

marchè

Flere bilder fra Paris, denne gangen fra et marked vi var på. De stengte akkurat når vi kom frem (typisk!) så det var ikke sååå mye å se, ja, ja kjekt å ha vært der♥ Jeg dro dit i håp om å finne noen fine vintage skatter, meeen det solgte de selvfølgelig ikke. I dag stikker jeg på dans også skal jeg jobbe med en samfunns oppgave.

Jeg har bestilt ballkjole, lager et innlegg snart! Hva synes du?

18.10.2012 // 7 comments

ten pictures from Paris

Noen favoritter?

14.10.2012 // 14 comments

Pariiiis

Jeg satt sammen en liten video fra Paris, jeg må serriøst skaffe meg et bedre redigerings program... noen som har noen tips? Det er forresten sjuuukt mange fiiiine videoer på vimeo, alle burde få seg en bruker der. Hva synes du?

13.10.2012 // 7 comments

slott, tegning, macaroner og fin utsikt

Flere bilder fra Paris, denne gangen fra et strøk hvor det var flere koselige gater og masse gatekunstnere. I dag skal vi gå en liten tur, på mandag begynner skolen, æsj! Visste dere at det bare er 10 uker til jul? Hva synes du om bildene?

12.10.2012 // 8 comments

marche aux fleurs

Nå har vi fått besøk av søskenbarna våre, sååå jeg fikk ikke begynt med redigering av bildene før i dag morges. Paris var en veldig fin by, med masse koselige gater og god mat. Bildene er fra et blomster og dyre marked, åhhh, skulle ønske jeg kunne ta med en fugl hjem... Hva synes du om bildene?

28.08.2012 // 11 comments

automne

Gjett hvor jeg skal i høstferien? (veeeldig vanskelig. heh.) Mer en 10 kommentarer så kommer det en konkurranse på bloggen!

28.07.2012 // 2 comments

270712 + 280712

Her er da litt bilder fra tusenfryd, som sagt var det en veldig bra park med masse å gjøre. Etter min mening var det kjekkeste "Space shot" som er en høøøy ting som "skyter" deg høøøyt opp, kilte syykt i magen♥ Noen andre som har vært her?

Vi har plukket rips til dessert, kjempe godt med vaniljesaus på... mmmm. I dag har vi tenkt oss på kino for å se istid 4, gleder meg. Noen andre enn meg som er "Sid fan"?

I går var vi på en forestillng ute på en øy, det er tradisjon at vi ser den hvert år når vi er her. Det er alltid like morsomt, i år var en av skuespillerne fra "Himmelblå" med, hun var superflink! Hva har dere gjort de siste dagene?

16.07.2012 // 2 comments

Blomster + blåbær

Nå fikk jeg endelig lastet opp et par bilder fra de siste dagene. Jeg skulle egentlig laste opp mange flere men siden nettet er så tregt har jeg rett og slett gitt opp! Vi fikk forresten skaffet oss billetter til Justins konsert i april neste år! Yeeees, det kommer til å bli heeeelt SYKT! Det er det eneste drømmene mine (og tankene mine)  går til nå for tiden... Bildet under er forresten av årets første blåbær. Nam, det er jo bare så godt! Hva synes du om bildene?

08.07.2012 // 4 comments

Sommerferie er herlig!

Nå sitter jeg i sofakroken i båten♥  Det er suuupert vær ute, jippi, E-N-D-E-L-I-G! Åhhh det er så herlig med sommer! Bildene over er tatt på Båly, ingen av dere vet sikkert hvor det er? På lørdag var det "kanaldagen", det vil si at det blant annet var et stort loppemarked. For meg som ELSKER loppemarkeder var jeg jo i himmelen!

Her overnattet vi fra lørdag til søndag, en veldig øde plass, det ble nesten litt skummelt!

Nå har jeg akkurat spist grillmat til middag! NAM! Jeg kommer til å oppdatere bloggen litt sånn inni mellom når jeg har tid. Hvordan har deres ferie vært så langt?

03.07.2012 // 0 comments

pic`s from my weekend

Jeg har hatt en superduper helg på hyttetur. Jeg har spist massemasse goood mat, det ser dere kanskje? Vi har også tatt dip dye, sett på filmer, chillet, rett og slett kooost oss♥ I går kom forresten den nyheten; JUSTIN BIEBER SKAL HOLDE KONSERT I OSLO! Omg, som jeg gleeeder meg!!! Caaaant wait, Oslooo here I come!

28.05.2012 // 3 comments

På laurdag har jeg...

Møtt på en gjeng med søte lam som var flinke modeller... kommer flere bilder

slappet av på nydelige kvitsøy...

laurdagsope... hi hi, kuuult dialekt!

...tatt bilder...

...tatt flere bilder...

...tatt enda flere bilder...

sett i en av de eneste butikkene på øya; Fru Fryd...

tatt MASSE bilder av disse søtingene...

Lest blader... 101 nye ideer har kommet med nytt blad, LYKKE♥

Gått rundt på øya...

Vært på jakt etter is... de var serriøst utsolgt i butikken!

crunshet løvetanner...

slappet av som passasjer i jolla... DERE DA??

21.05.2012 // 4 comments

Jeg feiret 17. mai på hytta... #1

Image and video hosting by TinyPic

Ja, som dere ser har jeg tatt en god del bilder denne hegen. Som overskriften sier har jeg nemlig feiret 17. mai i helgen (BOMBE!)♥ Jeg har tatt 11194567 bilder denne helgen (slapp av, jeg har bare tatt 1119), sååå det kommer nok noen flere innlegg om turen... Synes om BILDENE? Hvordan var din 17. mai?

06.04.2012 // 2 comments

This is what we did in Berlin

Jeg har ikke fått tid til å fortelle dette til dere tidligere, men de siste dagene har vi vært Berlin. Det var en herlig by som har mye å by på; Shooping, historie, bygninger, mat og flere attraksjoner. Her er hva vi gjorde:

... besøkte Berlin muren...

...spist masse godt mat, blant annet italiensk...

...tatt undergrunnen ca. 1000 ganger...

...vært i Europas største Zoo...

...besøkt konsentrasjonsleir...

...besøkt Brandenburger Tor og Seierssøylen...

...besøkt minnesmerket over alle jødene som ble drept...

...slappet av på Starbucks...

...besøkt et akvarium (aqua domen)...

Hvor har du vært i påsken og hva har du gjort? Ps. Designet er endret igjen fordi jeg synes det forrige ble for rotete. Kommer snart ny header.

06.11.2011 // 1 comment

Bildedryss fra helgen

I helgen har jeg vært i lyngdal på en leiehytte, koselig. Siden vi hadde denne hytta fikk vi gratis billetter til Sørlandsbadet. Her ser du et lite utvalg fra bildene jeg tok i helga:

Leiligheten hadde en kjempe fin beliggehet. Rett ved stranda og greier!

Sørlandsbadet♥ Her var vi 3 timer på lørdagen og 2,5 timer i dag. Veldig fint anlegg med boblebad, sklier, fossefall, bølgebasseng og varm og kald kulper.

Den nydelige utsikten fra leiligheten♥

Bensin på den 3 timer lange bilturen... legg merke til bade rynkene mine.

22.08.2011 // 3 comments

Bergen besøk

I helgen har jeg vært i bergen på Rihanna konsert og for å besøke søsken barna våre på 7 og 10 år. Konserten var kjempebra og det var supergod stemning! Men konserten var jo bare en kveld så vi fikk tid til en del annet også..

Konserten, det var desverre ikke lov til å ta med kamera så det ble bare et mobil bilde...

Kortspilling i leke huset... koselig

Cafe med suuuper god mat der jeg var kelner... ha ha

Sett på Is tid 3 , ha ha super morsom film.

17.08.2011 // 2 comments

Sommerferie del 2

Speiderleiren i Nederland var en av de kjekkeste opplevelsene jeg har hatt i hele mitt liv! Vi gjorde aktiviteter som  museum, shopping, fornøyelssespark, sport, seiling og masse speideraktiviteter.Vi sov fem stykker i lavo i 12 dager, begynte å blitt litt lei i slutten... Men jeg skal ikke klage vi sov ni stykker i en like stor lavo i fjor!

Været holdt seg fint på dagene men noen kvelder pøste det ned. Men det var også noen kvelder der vi satt i shorts og singlet.

Kjeks hadde vi masse av spesielt denne typen.

Til frokost og lunsj kunne man ha dette på skiven, jeg smakte det første dagen men synes det ikke var så godt...

Hele leiren var delt inn i romere, egyptere, inkaer og kinesere. Vi var romere og på bildet er romerne på vei bort til åpnings sermonien.

En av europas høyeste berg og dalbaner. Den var overaskende bra selv om jeg hadde øynene igjen meste parten av tiden...

Seiling, ekstra gøy på grunn av utrolig fint vær♥

Fiiiin solnedgang...

Fine hester vi møtte på et av haikens "check point".

Leirens navn: Haarlem Jamborette

en En koselig cafe ved en kanal i Amsterdam, her hadde vi...

...en nydelig kakao... ♥

12.08.2011 // 2 comments

Sommerferie del 1

Nå er det en måned siden sist jeg blogget, og det er herlig å være tilbake igjen!  På den tiden jeg har vært borte har jeg vært i båten og på speiderleir i Nederland. Jeg har tatt masse bilder, så nå kommer en del fra seilturen...

Haugesund♥

Har funnet en ny vri, nonstop is med nonstop strøssel....♥

Bekkjarvik, en utrolig fin plass i Hordaland.

I Bekkjarvik var det en dyrebutikk som hadde dissse søtnosene...

Sommerferiens høyde punkt; Flaskepost! (trodde vi...) "Tenkt om det er se og hør sin flaskepost og vi vinner en tur til syden !" kom det fra mamma. Men neida det var en tegning av en gris, en rakett og en sol, så ut som en liten gutt hadde tegnet det. Adressen sto bak på så vi sende selfølgelig brev tilbake. Ha ha!

På turen tilbake dro vi innom mormor og morfars sommerhus...koselig♥

Nydelig himmel på Kvitsøy..

da vi kom hjem måtte vi jo få med oss en ettermiddag på tall ship races...

20.06.2011 // 7 comments

My weekend in pictures

Jeg må beklage for lite blogging i det siste, for det første så har jeg ikke fått tid og for det andre har jeg ikke alltid hatt noen ideer til hva jeg kan blogge om. Å på søndag jobbet jeg med ny header, som dere ser.

I helgen har jeg og familien overnattet i båten, vi har vært på Kvitsøy. Elsker Kvitsøy det er syykt fint der♥ Enda finere når det er super fint vær,  deilig♥ Har tatt en del bilder:

Har du noen blogg ideer?

Hva har du gjort i helgen?

Hva synes du om headeren?

På lørdags kveld haddde vi gode joa jordbær med vanilje kesam....

Grill Grill mat...♥

Sykkt fint hus♥, måtte bare ta det med...

14.06.2011 // 5 comments

NM i speiding 2011

Hadde det så travelt på fredag at jeg ikke en gang har fått sagt at jeg dro til NM... Her er et lite sammendrag fra turen:

Jeg kan begynne med og si at vi kom sammenlagt på 94. plass av 118. (husker ikke helt om det var 118 eller 119) Men det var veldig jevt opp til rundt 70. plass, det sto om 5- 20 poeng. Vi har hatt en del konkuranser som å lage en fuglekasse, lage varmluft ballong, pionere og førstehjelp. Det var en veldig kjekk helg! Vi sov der 3 netter, altså fra fredag til mandag. Det var i Moss så turen tok ca. 9 timer bort i buss, kjedelig...

Pugging før konkurransene...

God frokost... med egg

Middag lages på storm kjøkken...

Her er utsikten vi hadde fra telt åpningen... Fint♥

Leirbål..... Koselig

05.06.2011 // 4 comments

Hyttetur

Som sagt har jeg vært på hytten i helgen, det har vært utrolig deilig...

Svinevika, her er stranden som dere ser. Hytten vår kan ikke ses her fra, bildet er tatt fra et fjell som heter Dragen. Veldig fin utsikt...

På andre siden av Dragen må vi gå ned 78 trappetrinn for å komme ned til noen fine svaberg...

Jeg har badet to ganger... veldig deilig, vannet var lonka. Ha, ha, egentlig ikke,  det føltes bare sånn siden vi ikke hadde følelser i bena... deilig♥

Vi har gått tur til Ula, som er en fin liten tur opp til et minnesmerke.

Vi har også fått masse tid til å ta bilder...

Koselig å ha med venner på hytta...

Disse har jeg fått brukt masse i det fine været, hele 24 grader i skyggen har det vært♥

Vi har brukt masse av tiden til å slappe av alle tre i hengekøyen...

Vi har hilst på søte fugleunger...

På kveldene har vi spilt spill og kost oss med chips og dip...

Avslutter med en filmsnutt fra stranda...

video:mvi1195

IRENE MIDTTUN
Irene, 18 år fra Stavanger, elsker å reise og fotografere. Dette er min foto dagbok.
Follow on Bloglovin
CATEGORIES
ARCHIVE
designet er laget av renate.