22.03.2018 // 2 comments

seks mneder og en uke

noen yeblikk fra mine 6 mnd og en uke i Asia. Fra India, Nepal, Sri Lanka, Indonesia, Kambodsja og Vietnam.

10.11.2016 // 1 comment

10 i Barcelona

Shit, det er lenge siden jeg har skrevet noe her.

Siden sist har jeg hatt en fantastisk fin hstferie med gjengen i Barcelona. Til tross for at sommeren ikke var 100% til stede og at det hljet ned en av dagen hadde vi det super dupert x10. Ettersom vi var hele ti stykker leide vi en stor leilighet p airbnb, den var ss fin !! Gikk faktisk over alle forventninger, ikke ofte det man bestiller p nettet faktisk ser bedre ut i virkeligheten enn p nettsiden. P de fire dagene vi hadde i byen fikk vi bde vrt turister, shoppe, og Chainsmokers konsert :)) P hjrnet av gaten der leiligheten l oppdaget vi en ddsfin frokostplass, der spiste vi et par ganger. Ellers hadde vi selvflgelig herlig tapas !

En av dagene dro halvparten av gjengen opp til en hyde; Tibidabo. N vi nesten var p toppen kom vi opp til et sykt fint nabolag, nydelige hus og en helt ny stemning i forhold til nede i sentrum. I et hull i veggen solgte en veldig st dame den beste isen jeg noensinne har smakt ! Og med is i magen bar det helt opp til toppen for nyydelig utsikt over den fine byen. Vi hadde en finfin avslutning p turen p en restaurant vi hadde bestilt p forhnd, og etter tre litt for sene kvelder + et veldig tidlig fly hjem var det herlig f slappet av de siste dagene av ferien hjemme.

De siste ukene har jeg druknet i skolearbeid, merker godt at det er siste ret n. Men; prver nyte hver skoledag, jeg vet godt at jeg kommer til savne denne tiden veldig. Ellers har jeg hatt mange fine kvelder med venner, caf besk, russekro, (allerede?), lagd russekort (jippi), gtt tur p stranden, og endelig levert sremne !!

God helg !

01.10.2016 // 0 comments

sommerhytten

Forrige helg var veldig bra med Justin Bieber konsert & Oslo sammen med Solveig og Hanne. Denne uken har besttt av mye skolearbeid, ellers er jeg fotograf i russestyret, s vi hadde vrt frste russestyre mte p tirsdag (haha, gy !), cafe med Ines, date med Tomine, og jobbing tre av dagene. I gr var jeg med Tora og Helene, veldigveldig koselig ! Hstferien nrmer seg, da skal jeg til Barcelona med 9 andre jenter !! Herregud s gy det blir :)) I kveld er det Sondre Justad konsert, jippi !

Merker at vret begynner bli kaldere, av og til er det helt fantastisk med en inne dag hvor det hljer ned ute, slik har noen av de siste dagene vrt. Over ser dere noen bilder fra hyttelivet i sommer, ikke mye som slr det alts <3

God helg !

04.09.2016 // 0 comments

interrail (2)

Vi bodde i denne bygningen (!!)

Skolen er i gang for fullt, og de siste ukene har vrt veldig fine med bttur, cafe besk, venner, bursdag, kvelds med fine jenter, og vrt p en fantastisk karpe diem konsert. Jeg har ogs gjennomfrt en halvmaraton (!!!), ss gy !!

Engangskamera bildene kom i posten her om dagen, massemasse fint !! N mimrer jeg tilbake til interrailen. Etter Wien kom vi oss til Budapest, her var endelig sommervarmen p plass.

Etter litt trbbel med overbooking p hostellet fikk vi ett nytt hostell, med et nydelig rom ! Det hadde store vinduer, og det var s fint nr vi vknet dagen etter av at solen strmmet inn gjennom vinduene. Vi fikk se bde slottshyden, parlamentet og var noen timer p "Terminal Bath", som Buda er kjent for. Alt var s billig her i forhold til hjemme, og vi nyt fine dager fr turen gikk videre til Verona i Italia.

14 timer p toget, i s vakkert landskap gjorde ingenting.

Alle timene var definitivt verdt det nr denne sjarmerende byen mtte oss ^ Enda finere var det at vi ankom Verona som badet i morgenlys, byen var i ferd med vkne og uten ha bestilt, fikk vi sengeplasser p et nydelig hostel 5 minutter fra sentrum.

En liten busstur utenfor byen fikk vi endelig et ordentlig bad, det trengtes i 35 grader. Herregud s herlig det var legge oss ned og gjre ingenting, i et noen timer.

Neste stopp endte opp med vre en liten by 30 minutter utenfor Firenze; Pistoia. Her leide vi en leilighet via airbnb, denne bestilte vi faktisk p toget til Firenze. Ganske fint sitte p et tog uten sitteplass, helt uten vite hvor vi skulle bo eller sove. Hun vi bodde hos var en super st italiensk dame, og nr vi vknet sto frokost klar :)) En av dagene her tok vi ogs toget til en kystby, slik at vi fikk oss et bad i varmen.

Det siste dgnet tilbrakte vi i Firenze.

S utrolig fin by ende interrailen i. Med gelato og pizza i magen + sykt mange nye minner begynte den 34 t lange hjemreisen.

Etter to uker med uendelig mange nye inntrykk, var det veldig rart komme tilbake til Norge. Da vi gikk mot bussholder plassen i Stavanger fltes nesten alt som en drm.

13.08.2016 // 4 comments

interrail (1)

rets sommer dro jeg for frste gang p en "skikkelig" tur alene. Ord kan ikke beskrive hvor fantastisk gy det var ta tog i Europa med noen av mine nrmeste. Det eneste vi hadde bestilt fr avreise var en flybillett og sted bo i Amsterdam;

slik ble ruten til slutt: Stavanger - Amsterdam > Brussel (dagstur) > Praha > Wien > Budapest > Verona > Pistoia > Firenze > Stavanger

Ruten startet i Amsterdam, her feiret vi begynnelsen p reisen med pizza p et gatehjrne. P bare 2 dager fikk vi sett overraskende mye av byen, ogs fra sykkelsetet. For en vakker by !! Da vi satt oss p toget til Brussel tidlig om morgenen begynte interrail p ekte.

Etter en interessant natt p nattog fra Brussel, vknet vi opp i Praha. Det gjorde ingen ting at vret ikke var p topp, for byen var finfin !! Her var vi veldigveldig heldige med hostellet, atmosfren var s avslappet + fin, og vi skulle nske vi kunne bo her et par uker til.

Ett ddsgy dgn i Wien ^ massevis av fine bygninger, og n bodde vi endelig p et hostel der vi fikk rom til bare oss 4, og ikke 9 andre fremmede, slik vi hadde bodd fr. Haha, det var ganske herlig, det.

Da vi gikk av toget i Budapest var endelig sommervarmen p plass. Bilder herfra + Italia kommer.

Sommeren forsvant p bare noen sekunder, som alltid. N er det bare 2 dager igjen til mitt siste r p videregende er i gang. Rart tenke p at det gr mot slutten, men jeg gleder meg ihjel til feire med russetid. De to siste mnedene har vrt mega fine, med bde Roskilde, interrail, og norsk sommer p hytta. Nytnytnyt de siste dagene fr skolestart !

10.07.2016 // 1 comment

rf16

Heisann, gud det er lenge siden jeg har skrevet her.

Siden sist har det blitt sommerferie. Det er virkelig helt fantastisk, s sykt fin tid. Jeg har vrt p Karpe Diem konsert, tilbrakt timevis p sola stranden, vrt p et rekord antall hytteturer ( 5 til n ! ), rlig telttur til Hellest med Tora (bilder kommer) og jobbet masse.

Sommerferien startet med Roskilde festivalen sammen med kjekke folk. Vret var ikke helt p topp alle dagene, men kveldene med sol veide opp for regnet vi vknet til et par netter. Festivalen gikk over alle forventninger; stemningen var s utrolig fin ! Sykt mange fine yeblikk som det ikke er mulig fange med kamera. Magisk danse til M83 p frste rad kl 02:00, higasakite og hundretusen mennesker som sang i kor til macklemore. I sekundet jeg satt meg p toget mot flyplassen savnet jeg festival livet. Jeg skal garantert tilbake neste r.

I morgen setter jeg meg p ett fly til Amsterdam kl 06:00, jeg skal nemlig p interrail med noen av mine aller best. Gleder meg i hjel ! Fortsatt god sommer !!

23.02.2016 // 4 comments

Rjukan og ferie

Do 1880 meter hyt oppe. ahha.

Hjemmelaget karamellpuddig m vre noe av det beste som finnes.

Rjukan ^

Wow. 22 dager siden jeg skrev her sist.

Startet vinterferien med sol, bytur og kakao fr vi kjrte til Rjukan. P veien var vi innom oldemor, noe som var super koselig !! Hadde noen herlige dager p Rjukan hvor vi sto p ski, nyt ferie, kakao og god mat. Ellers dro vi opp p Gaustatoppen en dag, helt syk utsikt. Det var veldig fint  komme til toppen (etter  ha tatt en bane opp) og den utsikten mtte oss: woah. Etter en god kopp kakao i hytten p toppen sto vi p slalom ned; ahhh s fantastisk i sol og nysn.

Rjukan er faktisk en ganske st by, men skjnner ikke hvordan de overlever hele vinteren uten sol. De hadde faktisk et speil p et av fjellene som reflekterte solen, p denne mten fikk de litt sol ned til sentrum. ahha. Etter noen dager her tok vi turen videre til farmor og farfar i Asker, fine turer, te, gode desserter + dro inn til Oslo en dag.

Hvordan var din ferie?

26.11.2015 // 2 comments

syv uker siden

Da jeg skulle regne antall uker det har gtt siden hstferien inns jeg at tiden har gtt ekstremt fort. Det er snart jul !?Siden sist har jeg hatt en koselig kveld med noen fra trinnet + heerlig hjemmelaget lrdagspizza (ingenting er bedre), jeg har vrt et par ganger p yoga + mange joggeturer i regnet, hattnoen tentamener (= snart jul!!), vrt p forestilling som tredje setter opp, dratt p hyttetur med gjengen fra ungdomskolen (tur, taco, pannekaker,peis, snakk- bortsett fra at vi gikk oss vill, og mtte vente 2 t p neste bt, var det ekstremt koselig!! ahha),det rlige julemarkedet p tou scene (suuperfint) og fine kvelder med te & Ellen. Med andre ord noen kjekke dager !!

I nuet mimrer jeg tilbake til New York, bildene over er fra da vi var p seiltur og fra da vi spiste lunsj p High Line og The Butcher's Daughter (ddsgod avokoado toat!!). Dette var de dagene med finest vr, jeg fikk skikkelig sensommer flelsemidt i hstferien. Good helg ! (i morgen)

14.11.2015 // 4 comments

brooklyn

Her kommer mer fra New York. Vi brukteen del tid i Brooklyn; bde i Bushwick, Williamsburg ogDumbo.

Planen var egentlig f med oss loppemarkedet som er hver sndag, men det ble avlyst. Da endte vi heller opp p en cafe. Rundt hver eneste hjrne l det sm, koselige kafeer.

Cafe Colette - willamsburg > den fineste bakgrden !!

Dette er fra Bushwick. Her beskte vi et ddskult galleri i en gammel lagerbygning, fantastisk solnedgang gjennom vinduene.

Vi var ogs i omrdet rundt Brooklyn og Manhattan bridge, dette var helt annerledes enn de andre omrdene vi s i Brooklyn. 10 x mer eksklusivt strk, med de fineste husene og gatene.

Mer fra Bushwick.Her fant jeg ensuper kul vintage butikk; Friends Vintage. Ddsmye fint, de hadde plukket ut masse fine klr med god kvalitet, man mtte liksom ikke lete i en haug selv. + bildet over er inngangen til den kuleste pizza plassen jeg noen gang har vrt p !! Roberta's heter det ! En egen verden viste seg innenfor denne slitne dren. Hervar vi omringet avNew Yorks hipstere ogfine lyslenker.

Litt mer fra omrdet med Brooklyn og Manhattan bridge. Vi gikk over Manhattan bridge, mye mindre folk enn Brooklyn bridge og nydelig utsikt gjennom sm hull i nettinggjerdet. Fr vi gikk over spiste vi en utrolig god, hjemmelaget is p Brooklyn Ice Cream Factory.

Det kommer mer ! Planleggingsdagen i gr trengte jeg srt, har ftt gjort s mye jeg har tenkt p lenge. Det er jo fortsatt bare lrdag ! Herliig, i kveld fr jeg besk av noen p trinnet, gleder meg masse til pizza og koos ♥ Good helg videre !

01.11.2015 // 4 comments

oven i fra

Her kommer bitte litt bilder fra New York, Empire State Building er et must, s her mtte vi innom. Fysren; 10 x finere enn hva jeg hadde sett for meg. S ekstremt fin utsikt over hele byen, man fler seg plutselig s liten midt oppi alle skyskraperne.En helt annen opplevelse enn g nede p bakken omringet av bygninger man blir svimmel av bare ved se opp.Skikkelig fint f sett alle omrdene oven i fra.

De siste ukene har gtt ekstremt fort, vi er allerede i november (??!). Hadde forresten en bra Halloween feiring i gr, jeg var hippie - hahahgy.Det har vrt helt fantastisk fint hstvr i Stavanger; sol store deler av tiden og nydelige farger p trrne. Kan ikke huske at hsten var s fin. Det har resultert imange cafe besk og lange turer(+ mange bilder).Ellers har jeg vrtet par ganger p fine byturer,jobbet, gtt bssebrer med Ida og Tomine, yoga med Tora 3 x, lagd supergo kakao med Ellen (krem + sjokolade p toppen! nam.), koselig barnehagebesk med psykologien + beskt bde Tomine og Ellen p jobb. Og en ting til: jeg har skjrt ut et gresskar for frstegang, og lagd gresskar suppe av innmaten - ble faktisk ganske godt !

Det kommer mer. Ha en fin uke !

19.10.2015 // 5 comments

byen over alle byer

2015-10-04 11.19.07 1

2015-10-04 11.19.12 1

2015-10-07 03.03.41 1

2015-10-07 03.04.47 1

2015-10-12 07.59.19 1

2015-10-12 07.59.29 1

Hundespa med massevis av valper i vinduene (!?). haha, bare i New York.

2015-10-12 07.59.31 1

2015-10-12 08.04.34 1

2015-10-12 08.10.09 1

2015-10-12 08.16.18 1

I hstferien var jeg i New York. Denne byen har virkeligalt, jeg virkelig elsker stemningen,parkene, folkene oghvordan de ulike omrdene skiller seg ut fra hverandre. Jeg har tatt massevis av bilder og er i gang med g gjennom de, imellomtiden viser jeg heller litt bilder fra mobilen.Det kjekkeste vi gjorde:

- gospel i Harlem. Veldig spesielt, men gy !

- Bushwick.Da vi gikk ut av en undergrunnen etter en halv time underbakken var det som komme til en annen verden. Magisk solnedgangmtte oss, sammen med ddskule menneskeroget omrde som skilte seg ut fra resten av New York. Vintage, organisk, og kunst er stikkord.

- fantastisk avokado toast p the butchers daughter og le pain quotidien.

- helt syk utsikt p top of the rock.

- < whole foods 3 fysren her kunne jeg gtt flere timer.

- alle de fine parkene, Bryant park, high line, Central park og Washington square park er veldigveldig fine og haralltid masse liv.

-alle de fine cafeene.

- seiltur i solnedgang varogs utrolig fint.

Jeg vil tilbake!!Hadde du en fin ferie ?

17.09.2015 // 6 comments

en tre kilometer lang strand for oss selv

Oppsummering fra de siste dagene:

- testet ut mathallen i Stavanger st., avokado smrbrd til 30 kr i solen er ikke s verst.

- sett blgen p kino, sykt skummel, men veldig bra.

- teltet p en tre kilometer lang strand helt uten andre mennesker, haha - flte oss ganske de. Fikk se den fineste stjernehimmelen jeg noen gang har sett. Fantastisk fint.

- vrtitofine bursdager.

- mange fine kvelder med venner.

- rets sensommer tur til sola stranden.

- to yoga timer.Utrolig tungt, men samtidig ddsgy !

De siste to ukene har vrt super fine, vrt har vrt over gjennomsnittet fint og dagene har vrt innholdsrike. I nuet sitter jeg leser litt psykologi etter en joggetur, idag er en snn dag hvor det faktisk var herlig jogge. Ellers er det bare to uker til hstferien - skal bli s herlig. Hva har du gjort i det siste?

16.08.2015 // 4 comments

sommer blomster

Bildene er fra hytten,jeg plukketfriske blomster nesten hver dag, det er s fint ! ♥ De siste fire dagene har jeg jobbet, ellers har jeg kjpt inn ting til skolen med Tomine, joggeturer med Tora, strand kos med jentene, seiltur med noen jenter fra klassen i nyydelig vr ++ Fine siste dager av sommeren. Vrmeldingen ser heltfantastisk ut fra tirsdag til torsdag, stor sol og rundt 20 grader. Bra start p skoleret !Hvor har du tilbrakt de siste dagene ?

10.08.2015 // 5 comments

srlandet i bilder

IMG_3399 (2)

IMG_2930 (2)

Siden sist har jeg vrt en uke i bten med familien. Vret var ikke helt p topp, men vi koste oss med bker, kort, god mat, turer og et bad (med vtdrakt).Etter seilturen var jeg hjemme i Stavanger noen dager, her har jegjogget et par ganger,vrt p kino, gtt tur med Tomine, og badeti stokkavannet( overaskende varmt !! ). Veldigveldig kjekt mte venner igjen ! Jeg har ogs vrt fire dager p hyttetur med gjengen. Taco, grill, blbr, bading, rotur, kortspill, ogpizza er stikkord. P turen fant vi blbrparadis, i ettertid har vi laget bde syltety, pai og muffins av brene. YUM. De tre siste dagene har det vrtganske sommerligvr her, jeg har dratt til Helleststranden, vrt p stranda med jentene, bttur med familien, kjpt meg ny plante, cafe besk med Tora og bytur.

Bildene er fra begynnelsen av sommeren da jeg, Hanne og Ines var p Srlandet. Vi bodde hos besteforeldrene til Ines, noe som var ekstremt koselig ! Vi fikk bl himmel med ikke en eneste sky p himmelen alle dagene. Det resulterte i massebading, is spising, mltider ute isolen, solnedganger og soloppganger. En fantastisk bra uke !!

N gr sommerferien mot slutten, jeg skal nyte hvert eneste sekund.Kos deremassemasse de neste dagene♥

27.07.2015 // 5 comments

banana

For et par uker siden trket vi stv av kanoen som har ligget p ubrukt p tomten. Gjett hva den heter ? Banana, haha.

Sammen med farmor og farfar padlet vii nrheten av Larvik, det heter Paradiset. Omgitt av hundrevis av vannlinjer var det virkelig paradis !

Etter en stund gikk vi i land for en liten pause:

S padlet vi tilbake, se s fint !

Hper dere nyter fine sommer dager uansett hvor dere er i verden, n er jeg hjemme og drar om noen timer i seilbten. Der skal jeg vre en uke !

13.07.2015 // 4 comments

hallo fra hyttelivet

Fysren s fantastisk jeg har hatt det de to siste ukene. Ingenting i hele verden slr sommerferie. Srlandetvar nydelig, mltider ble spist ute ( med myggen ), bading, bttur ut tileny,turer inn til Risr, is spising ogfine solnedganger & soloppganger -->Den siste morgenen sto viopp kl 03 : 30 for se soloppgangen, mens vi hadde rigget oss til p et svaberg med utsikt mot horisonten og Risr by, gikk solen opp bak ryggen p oss. Haha,soloppgang ble erstattet med noen nye flott og 4 nye myggstikk + en fin morgen tur da. Bilder kommer snart.

EtterSrlandet dro jeg videre til hytten, her har jeg vrt en uke, og skal vre to til. Dagene gr til besk av venner og familie, grilling, turer, bker, spill, br plukking, soling, is, jordbr, og bading. Ellers har vi vrt to ganger p morgenyoga, utrolig fint med blger og fuglekvitring !! + to kanoturer. Mer kommer. Nyyt ferien, fortsatt god sommer frameg!

01.06.2015 // 6 comments

mai sol

En liten oppdatering siden sist:

- vrt p mitt frste jobb intervju

- hatt min frste kjretime

- vrt fire dager p hytten hvor vi har grillet , vrt med sskenbarn, spilt spill, og vrt ute i solen.

- gtt en lang tur med Tora og Hanne

- plantet tomater, gulertter og urter i min nye kjkkenhage (haha)

- vrt i en veldig koselig bursdag

- 7 nutsturen med en fin gjeng

Med andre ord noen fine dager !! N er det 18 ( !!18!! ) dager til sommerferie, guud s gy ♥ Alle bildene er forresten fra hytta, det var s fint sommerlig da vi var der ♥ N er det bare 2 helger igjen fr sommeren begynner for fullt. Eller, sommeren begynner vel egentlig i dag. Det er jo 1. ♥juni♥. Hva har du gjort i det siste? Hvor lenge er det til du fr fri?

07.05.2015 // 5 comments

Vr i luften

De siste ukene har bloggen dessverre ikke vrt prioritert, det har vrt s mye gjre p skolen. I dag er heldigvis det verste over; matte tentamen. N mangler bare en vurdering fr ♥♥sommeren♥♥. 43 dager igjen!!Nkrysser jeg bare fingrene for at jeg ikke trekkes opp i eksamen. I helgen var jeg p hytten, s bildene er derfra♥ De siste dagene har det blitt skikkelig grnt og fint ute! Elsker det.Gjorde du noe spesielt i langhelgen?

12.04.2015 // 3 comments

Mer fra psken

N er jeg tilbake p skolen etter en herligferie, her fr dere litt flere bilder fra psken. De siste dagene p hytten sto jeg opp tidlig, og gikk en soloppgangs tur fr frokost, ryddet i hytten, gikk mer tur, og slappet av p stranden med en bok♥ + spiste masse god mat ! Denne helgen startet med enis i solen, ellers har jeg vrtmed gjengen fra ungdomsskolen, vrt en liten tur i byen, vrt p besk hos noen familievenner, vrt i mormors 70- r dag, jogget en lang tur med Tora og sett film♥♥ Med andre ord en bra helg ! Hvor var du i psken?

02.04.2015 // 3 comments

Pskesol II

N er jeg p hytta, vret er fantastisk og jeg koser meg ekstremt !Frvi dro her var vi en natt hos farmor og farfar, derfor er bildene tatt litt her og litt der.Vi har revet den gamle hytten og bygget ny, s det var ekstra spesielt denne gangen. Alt luktet nytt, og de to frste nettene sov jeg og Hanne p madrasser blant sm byggeprosjekt og flytteesker. Ellers har dagene gtt til flytte inni hytten, fine turer, god mat, og besk av farmor ogfarfar ♥ N skal resten av ferien nytes ! Fortsatt god pske ♥

20.03.2015 // 7 comments

Ut av et flyvindu

Dette m vre en av de fineste flyturene jeg noen gang har hatt↑ Bildene er tatt p vei til Laos, p veien var det s utrolig vakkert landskap♥ Jeg fler p meg at denne helgen kommer til bli veldigveldig bra, jeg reiser p hyttetur straks, ogi motsetning til i dag er det meldt sol i morgen♥ Den totalesolformrkelsen var forrestenskuffende her i Stavanger, det var for overskyet til at vimerket noesrlig,heldigvis fr vien ny sjanse om 46r, i 2061, haha.Good helg da!

22.02.2015 // 6 comments

w i n t e r

Noen yeblikk kapret gjennom kameraet mitt i ferien↑ Jeg har siden sist sttt p ski p Geilo, der hardet vrt nydelig vr meste parten av dagene. P vei hjem idag var det derimot veldig blandet, haha, det er grunnen til at det er litt forskjellig vr p bildene. Ellers har jeg spist god mat og nytet de siste dagene av ♥ferien♥. Noen av bildene over er forresten tatt av farmors gamle album fra hennes barndom, alt var s ekstremtfint i gamle dager!! ♥ I morgen er det skole, jeg misunner alle dere som starter ferien n. Hvordan har din ferie vrt?

11.11.2014 // 3 comments

Den siste kvelden i Hoian

Her kommer bilder fra den tiende dagen i Vietnam. Haha jeg har endamasse(masse) mer vise dere fra Vietnam og Thailand, s da lurer jeg p om dere faktisknsker se mer? Det blir vel litt kjedeligi lengden♥ Bildene over er hvert fall fra vr siste dag i Hoian. Da syklet vi fra hotellet til vi kom til en liten fiskelandsby♥ Det var det en nydelig strand ogenhelt annen stemning enn i byen♥♥ Senere p kvelden dro vi inn til byen, og etter hvert ble byen opplyst av tusenvis av lanterner,s vakkert!! Hva synes du om bildene?

07.11.2014 // 7 comments

IMG_9482 (2)

IMG_9499 (2)

IMG_9461 (2)

Her kommer de aller siste bildene fra Roma turen i hstferien♥ Dagen startet med at vi dro til et marked, der solgte de alt frafrukt, krydder, pesto og vesker♥ Deretter fulgte vi guide boken til et familiedrevet bakeri,medveldigveldig goditaliensk mat♥ P veien mtte vi blant annet p en profesjonell photoshoot sgy!! Knipset et bilde av modellen, s vakker↑ Ikke lenge etterp tok vien taxi til flyplassen.

Ops, n glemte jeg nesten fortelle dere noe!! Da vi var p vei tilbake til leiligheten ble vi mtt av en hel haug med skrikende jenter utenfor et hotell. Det tok ikke lang tid fr vi forsto at det var selveste Justin Bieber de skrek etter. Da kunne jegikke gjre annet enn vente, synge og skrike sammen med resten, i hp om at han skulle vise seg. Dessverre mtte vi dra etter en liten stundfordi vi skulle til flyplassen. I ettertid har jeg sett masse bilder av Justin, bare noen timer etter oss, p akkurat de samme stedene somjeg har sttt, s irriterende!!

Jaja, i dag har vi forresten fri og det er fantastisk herlig! En ekstra fridag er akkurat det jeg trenger n♥ Har du fri i morgen?

29.10.2014 // 5 comments

IMG_8958 (2)

IMG_9082 (2)

IMG_9077 (2)-2

Den fjerde dagen i Roma dro vi litt utenfor byen. Her leide vi sykler og syklet p brostein fra Romertiden.Underveis fikk vi se fantastiske privat hager og hus♥ Etter en fin sykkeltur i vakre omgivelser dro vi inn til byen igjen, der spiste vi lunsj i Trastavere og dro videre til Vatikanet. Vatikanet varfantastisk fint!! Da vi hadde fulgt "rkla" rundt hele Vatikanet ruslet vi litt rundt i gatene, etter hvert satt vi oss ned p en pizza restaurant i Trastavere. Her spiste jeg den beste pizzaen jeg noen gang har smakt, ingen ting slr ekte italiensk pizza♥ Hva synes du?

25.10.2014 // 2 comments

Rome day three

IMG_8696 (2)

IMG_8709 (2)

Dagen startet med litt shopping, deretter tok vi undergrunnen til colusseum. Der spiste vi lunsj p en veldig sjarmerende, og hektisk cafe.Etterp gikk virett rundt hjrnet og fikk vi endelig se colosseum p nrt hold.

IMG_8715 (2)

IMG_8778 (2)

IMG_8801 (2)

IMG_8793 (2)

See s fint↑ ♥ Etter ha knipset en del bilder og vandret gjennom mesteparten av colosseum gikk turen videre.

IMG_8839 (2)

IMG_8842 (2)

Videre tok vi oss en tur opp i parken rett ved siden av colloseum, p jakt etter en st liten cafe vi hadde funnet i guide boken. Etter ha spurt fire italienereom veien fant vi til slutt frem til en koselig cafe midt i parken.Som faktisk matchet akkurat bildet i boken, yes!Her var stemningen helt annerledes enn i resten av byen. Vi satte oss ned, nyt solen og en kaffe fr turen gikk hjemover.

IMG_8875 (2)

IMG_8881 (2)

P vei hjem lagde solen et vakkert varmt lys over Romas smale gater og pne torg.

IMG_8890 (2)

IMG_8927 (2)

Kveldenble avsluttet med et italiensk mltid og fantastisk god tiramisu til dessert♥ Fr vi dro tilbake til leiligheten gikk vi ogs innom en av de mange isbarene for dagens is♥♥ Hva synes du?

17.10.2014 // 4 comments

Rome day two

2014-10-05 09.48.19 1

Dagen begynte medherligfrokost med italienskplegg og planlegging av dagen↑

Vi startet dagen med g opp spanske trappene og fikk fiin utsikt p toppen!

S fortsatte vi gjennom travle gater- helt til vi kom til Trevi fontenen(som dessverre var under oppussing, s det var ikke s mye se der, haha), uansett;det var s fint med alle de fine vinduene og terrassene som dekket hver vegg vi s rundt oss.

Vi foresatte videre til "bltkaken".Det er en sinnsykt stor (fyysren s enorm) bygning.Etter en del trapper+ en heis var vi endeligp toppen. Fantastisk vakker utsikt over hele byen. Finner du Colosseum? Heh.

S flyttet vi oss videre til et litt mindre turistifisert omrde av byen: Trastevere. Her skulle vi p seg way tour! Hahaha, s gy og ikke minst super effektivt! Vi fikk se store deler av Trastevere, vakre nabolag, en kirke (hvor det faktisk foregikk et italiensk bryllup), ogfantastiske utsikter.

IMG_8659 (2)

IMG_8640 (2)

IMG_8674 (2) ? Kopi

Vi avsluttet seg way turen med dagens is♥ FY s godt!! Og nydelig solnedgang↑

IMG_8643 (2)

Fr vi dro tilbake til leiligheten fikk vi ogs med oss Pantheon. Et ord: wow. Tenk atdette er bygd for 2500 r siden. W O W.

Har du vrt i Italia?

11.10.2014 // 5 comments

Ciao Roma!

IMG_8921 (2)

Her er bilder fra mitt frste mte med Italia, vi kom frem lrdag ettermiddag. Vi bodde i en super fin leilighet, med en veldig sjarmerende terrasse (som dere ser p bildene over↑). Synes det var s fint med alle plantene, dessuten var det ddsherlig sitte her p kveldeneog spise frokosther i morgensolen. Vel, det frste vi gjorde var g ut dren, s gikk virett over veientil nrmeste iskrembar, der smakte jeg noe som m vre den beste isen jeg noen gang har smakt! Vi vandret videre rundt i nabolaget og avsluttet dagen med herlig italiensk pizza♥ Det kommer mer! Har du vrt i Italia?

30.09.2014 // 5 comments

Hstvr i Oslo

IMG_8046 (2)

IMG_8092 (2)

IMG_8036 (2)

IMG_8103 (2)

IMG_8037 (2)

IMG_8028 (2)

Her ser dere noen av bildene jeg tok da jeg var i Oslo i helgen, farfar ble nemlig 80 r!! Sskenbarna fra Bergen kom ogs, s det var veldig koselig♥ Heldige med vret var vi ogs, skikkelig herlig hstvr med sol og fine farger! N m jeg nok stikke hode tilbake til samfunnsfagboken, vi har nemlig rets frste prve i morgen. Hva synes du? Hva gjorde du i helgen?

23.09.2014 // 4 comments

Yrkje

IMG_7567 (2)

IMG_7559 (2)

IMG_7445 (2)

IMG_7460 (2)

IMG_7529 (2)

IMG_7470 (2)

Noen upubliserte bilder fra en veldig fin hyttetur i slutten av juli, som jeg savner veldig♥ N har jeg akkurat kommet hjem fra en joggetur, merker at det er skikkelig hst i luften n, fargene begynner komme p trrne, ogs er det mye kaldere ute. I helgen skal jeg forresten til Oslo feire bursdagen til farfar, skal bli s koselig! Har du noe se frem til?

15.09.2014 // 3 comments

Early morning in Hoi an #2

Her kommer enda en haug med bilder fra foto workshopen i Hoi an♥ Hva synes du?

12.09.2014 // 4 comments

Early morning in Hoi an

Den niende dageniAsia vknet jeg i fire tiden p morgenenfordi jegskulle p foto "workshop" med en fransk fotograf: Etienne Bossot. Vi var en gruppe p rundt 10 foto interesserte turister.Etter en kopp kaffe (te for min del)og litt innfring i kameraets innstillingertok vi den lokale ferjen over til enliten fiskelandsby♥ Der var det utrolig travelt og alle var opptatt med enten sortere fisk, diskutere pris eller spise frokost♥Utroligmange nydeligemennesker og fotomotiver♥Del to kommer i morgen!Hvasynes du?

28.08.2014 // 2 comments

47 retter

Den ttende dagen i Asia dro vi p "food tour". Vietnam er kjent som verdens kjkken, s vi fant ut at vi ville bruke litt tid p smake p den lokale maten. Vigikk frst gjennom et marked, der fikk vi smake blant annet ferske vrruller. Vi foresatte langs gatene og mtte p den lokale "is damen", da fikk vi smake p en sinnsykt god vanilje og jordbris! Fraden utroligste mannen over fikk vi smake vietnamesiske muffins, som var hans spesialitet♥ Fra damen p det andre bildet fikk vi smake noe svart grr som jeg ikke aner hva er, men det var tydeligvis veldig godt for helsen, haha... og slik foresatte vi langs gatene og stoppet underveis for smake p mat. I slutten satte vi oss ned p en restaurant og fikk servert resten av rettene. Etter til sammen 47 rettermjegsi at vietnamesisk mat er 1000ganger merspennende og fargerikt enn norsk mat♥

Hva synes du om bildene?

18.08.2014 // 1 comment

Sykkeltur p landsbygda

IMG_2083-2IMG_2266-2IMG_2086-2IMG_2248IMG_2103-2IMG_2282-2IMG_2360-2IMG_2120-2IMG_2197IMG_2217-2IMG_2156IMG_2275-2IMG_2214IMG_2277-2IMG_2296-2IMG_2281-2

Her er bilder fra den syvende dagen i Asia.Da dro vi p sykkeltur p landsbygda i Hoi an. Vi hadde med oss en guide og hans assistent, turen begynte ved at vi tok den lokale ferjen over til en y rett utenfor byen. Vi syklet gjennom lokale nabolag, grnnerismarker og mtte mange nydelige mennesker p veien. Vi stoppet under veis for blant annet se hvordan de laget tradisjonelle bambus bter♥ Da vi hadde syklet hele dagen (i 40 grader) var vi utrolig varme og slitne, da var det perfekt sykle ned til stranden og ta seg et bad. Vi var helt alene bortsett fra en gjeng med fiskere som hadde kommet hjem fra fisketur og noen barn som badet.

N er forresten frste skoledag p ny skole oversttt, jeg var s spent og det gikk heldigvis veldig bra♥ Begynte du p ny skole i dag? I s fall, hvordan gikk det?

17.08.2014 // 6 comments

Hoi an dag 1

IMG_1777-2IMG_1838IMG_1823-2IMG_1760-2IMG_1959IMG_2019IMG_1706-2IMG_2009IMG_2022IMG_1929IMG_1720-2IMG_1837IMG_1732-3IMG_1846IMG_1767-2IMG_1783-2IMG_1835IMG_1804-2IMG_1839IMG_1873

Her kommer bilder fra den frste dagen i Vietnam, i den sjarmerende byen Hoian. Den frste dagen ruslet i rundt i byen,s p travle vietnamesere p motorsykler og en asiatiskris hatt p hodet, vi tok oss ogs en liten sykkeltur mellom de gule veggene og trange gatene. Vi orketikke vre lengeute i varmen fr vi mtte ta oss en frukt shake p en avkafeene, elleren svmmetur i bassenget p hotellet. Her var det nemlig ca. 40 grader de frste dagene.P kvelden tok vi oss et sunset cruise og fikk se solen g ned bak fjellene i det fjerne. Da vi kom inn til byen igjen var det blitt mrkt og tusenvis av fargerike lanterner lyste opp byen.

N har jeg akkurat kommet hjem fra en langhelg i Oslo med jentene, s koselig!! Vi vari Tusenfryd, shoppet, siste god mat og rett og slett nt de siste dagene av sommerferienferien♥ I morgen begynner jegp videregende, nye folk og ny skole, detblir nok bde skummelt og spennende.Hva synes du?

14.08.2014 // 7 comments

Sunrise

Etter en uke med familien p hytten fikk jeg og Hanne besk av Tora for en uke. Enav morgenene sto vi opp klokken fire for se soloppgangen. Det var s fiint!! Vi satt med et stort teppe rundt oss og s solen komme langsomt opp fra horisonten. Da vi kom hjem til hytten var det s herlig med en stor kopp med kakao og krem. Over ser dere hvor utrolig vakker himmelen var♥ Har litt flere bilder p lager fra denne uken, de kommer snart♥

10.08.2014 // 6 comments

Mitt sommer paradis

IMG_6634 (2)IMG_6190 (2)IMG_6322 (2)IMG_6430 (2)IMG_6365 (2)IMG_6197 (2)IMG_6387 (2)IMG_6328 (2)IMG_6230 (2)IMG_6626 (2)IMG_6351 (2)IMG_6545 (2)IMG_6317 (2)IMG_6504 (2)IMG_6407 (2)IMG_6601 (2)

Her kommer bilder fra hytten, bildene over er tatt den frste uken hvor jeg var sammen med familien, uken etter fikk jeg og Hanne besk av Tora♥ N som jeg ser p bildene merker jeg at jeg virkelig savner vkne opp til en varm sommerdag p hytta. Sommer varme, bading, is, og grilling. I tillegg ble store deler av tiden brukt i hengekyen med et blad eller en bok, det forklarer atveldig mangeav bildene erav hengekyen,hehehe. N har jeg akkurat kommet hjem fra en veldig koselig hyttetur til Anne sin hytte, kommer bilder derfra s snart som mulig. Har s utrolig mange bilder vise dere n at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, heh. Hvor er du n?

05.08.2014 // 3 comments

Peaceful

Bildene er tatt i en liten fiskerlandsby i Hoi an, tidlig p morgenen. ♥ Hva synes du?

03.08.2014 // 5 comments

Den femte dagen i Asia

IMG_1493-2IMG_1573-2IMG_1443-2IMG_1477-2IMG_1664-2IMG_1521-3IMG_1503-2IMG_0831-2IMG_1171-2IMG_1584-2

Her har jeg samlet de sistebildene fra Luang Prabang. Den femte dagen i Asiakjrte vifor beske et nydelig fossefall; Kuang Xi. P veien stoppet vi blant annet for beske et barnehjem, en veldig spennende opplevelse som gjordestortinntrykk. Masse ste, herlige unger overalt som ville hilse p oss♥ Etter en stund ankommet vi fossefallet, derkjlte jeg meg nedi turkisbltt vann. P ettermiddagen samme dag tok vi flyet videre til Vietnam, Hoi an. Har utrolig mange bilder vise dere derfra ogs.Forresten, jeg komakkurat hjem fra to fantastiske uker p hytten, skriver mer om det i morgen♥ Hva synes du?

21.07.2014 // 8 comments

Mahout

IMG_1277-2IMG_1338-2IMG_1380-2IMG_1183-2IMG_1236-2IMG_1328-2

N er jeg p hytten, vret er helt supert! Har det s bra, bader, soler meg, spiser is, griller, gr tur, leser blader, og slapper av♥ N har jeg endelig ftt skikkelig sommer flelse♥Bildene er ikke fra hytten da (heh), de er fra da vi red p elefanter i Luang Prabang. Store deler av turen satt jeg p nakken til elefanten, det var s herlig kjenne de store rene blafre mot bena♥ Vi stoppet et par ganger underveis, den ene gangen for se p en nydelig elefant unge, den andre gangen for nyte utrolig vakker natur fra et utsiktspunkt. Hvor er du n?

18.07.2014 // 1 comment

Phu si

IMG_0838-2IMG_0831-2IMG_1090-2IMG_1140-3IMG_0843-2IMG_1016-2IMG_0964-2IMG_1021-2IMG_1084-2IMG_0889-2IMG_0933-2IMG_1001-2IMG_1103-2

Resten av den tredje dagen i Luang Prabang dro vi blant annet opp p et fjell (Phu si) og fikk en fantastisk utsikt over hele byen. Det var s fint se alle de sjarmerende gatene ovenfra♥ Vi tok oss ogs en sykkeltur ut fra selve sentrum og ut i nabolaget. Der var vi helt alene blant de lokale. Her var det et litt finere strk enn i byen, mednoen omrder med finere hus.Det var da vi la merke til hvor store kontrastene var, for da vi rundet neste hjrne bodde menneskene i falleferdige sm hus. Denne dagen tok vi ogs tuk tuk, haha, gy! I dag reiser vi p hytten, skal bli s herlig!!

17.07.2014 // 4 comments

Morgenstemning

IMG_0754IMG_0802-2IMG_0798-2IMG_0757IMG_0804-2IMG_0767IMG_0760IMG_0808-2IMG_0801-2IMG_0772IMG_0825-2IMG_0777-2IMG_0797-2IMG_0830-2

Den tredje dagen i Asia vknet vi opp klokken 5, satt oss p sykkelen og dro inn til byenfor se p munkene som gr sin daglige runde for hente mat fra innbyggerne. Luang Prabang bestr nemlig av rundt 800 munker. Langs gatene satt menn og kvinner pkne ogla ny kokt ris i beholderen til munkene.Barbente, oransje kleddemunkergikk taust gjennom gatene og tok i mot dagens frokost. Et veldig vakkert og spesielt syn. P sykkelturen tilbake til hotellet kom vi over et lokalt, morgen marked. Her solgtes alt fra hoppene padder, store biller og fargerik, frisk frukt. Kommer mer fra resten av dagen i morgen♥

16.07.2014 // 10 comments

Luang Prabang

IMG_0098-2IMG_0083-2IMG_0648-2IMG_0519IMG_0480-2IMG_0689-2IMG_0185-2IMG_0292-2IMG_0252-2IMG_0085-2IMG_0257-2IMG_0311-2IMG_0655IMG_0468-2IMG_0525IMG_0651IMG_0548IMG_0601IMG_0665-2

N har jeg endelig ftt redigert litt bilder, her ser dere et utvalg fra de tofrste dagene. Etter en veldig lang flytur nrmet vi oss Luang Prabang i Laos,vi ble mtt av fantastisk vakker natur ut fly vinduet. Det var sykt herlig ta et bad i bassenget og se solen g ned bak palmene. Dagen etter beskte vi noen templer, deretter dro vi p bttur p Mekong elven, som renner langs byen. P veien s vi lokale fiskere,sjarmerende landsbyer, en grotte som var dekket av Buddha statuerog grnne fjell som omringet oss p alle kanter. Kommer mer fra de neste dagene i Luang Prabang i morgen♥ Hva synes du om bildene?

15.07.2014 // 4 comments

Spole tilbake

N er jeg hjemme etter tre fantastiske uker i sten. Kort oppsummert har jeg mtt mange herlige mennesker, ridd p elefant, syklet langs landsbyer og rismarker, vrt p cruise i Ha Long Bay, beskt vakreste Mai Chau, og nytet livet p Koh Phangan i Thailand. Reisen ble avsluttet med vind i hret, og utsikt over Bangkok. guud som jeg vil spole tilbake og gjre alt om igjen. N holder jeg p redigere og rydde i alle bildene. I mellom tiden viser jeg dere flere bilder som er tatt med mobilen♥

30.06.2014 // 12 comments

sten

N befinner jeg meg i Vietnam i Hoian. Ferien s langt har virkelig vrt fantastisk, jeg har gjort s mye og sett s mye at litt over en uke fles som over en mned, haha♥ De frste dagene var vi i Laos, i Luang Prabang. En by med utrolig vakker natur og en herlig atmosfre♥ Jeg har tatt massemasse bilder som jeg gleder meg til vise til dere, men n fr dere nye dere med litt bilder som er tatt med mobilen. Forresten: jeg blogger fra mobilen s aner ikke hvordan dette innlegget vil se ut♥ Hvor er du?

20.06.2014 // 9 comments

Sommerferie

Etter en utrolig lang vente tid er dagen endelig her!!! Vi har sommerferie♥ I gr hadde vi en veldig fin vitneml utdeling og avslutning p skolen. Om noen timer tar jeg flyet til Laos. Vi skal nemlig reise tre uker i sten, frst til Laos, s til Vietnam og s til Thailand. Gleder meg s utrolig mye, det skal bli s fantastisk! Skal ta massemasse bilder, og kommer sikkert til f blogget litt fra mobilen♥ Next stop: Laos. God sommer!!

18.06.2014 // 6 comments

Langfoss

I helgen var jeg p klassetur♥ Vi bodde p en hytte i krafjorden, det var s fint! Den ene dagen gikk vitur opp til Langfoss, som faktisk har blitt kret til en av verdens fineste fosser♥Jeg tok litt bilder med mobilen↑Ellers spilte vikort, grillet, badet, fisket og var ute i bt♥ I morgen er sisteskoledagp ungdomskolen frferie!! Hva synes du om bildene?

08.06.2014 // 8 comments

Sist helg

I gr var vi p dagstur med seilbten til en nydelig y: Kvitsy, tok litt bilder som kommer senere. Her har dere flere bilder fra sist helg, da vi var p hytten♥♥ Vi dro ogs inn til Oslo en av dagene, derfor er et av bildene derfra♥ I dag har jeg forresten danset i konserthuset med balletten, veldig gy! N skal jeg nyte kvelden og resten av langhelgen fr muntlig eksamen♥ Hva synes du om bildene?

02.06.2014 // 6 comments

Hyttetur

Her kommer en del bilder fra langhelgen. Jeg har hatt en helt fantastisk helg som fles som har vart i en evighet. Fikk skikkelig sommerflelse, blant annet fordi det var s herlig temperatur. Jeg har ganske mange flere bilder liggende, s de kommer etter hvert. N er vi jo ogs kommet til Juni, mneden jeg har ventet p i et helt r. Denne mneden skal bli sbra, spesielt med tanke p at det bare er 17 dager til sommerferien♥ Hva har du gjort i helgen?

05.05.2014 // 6 comments

I pskeferien

... var jeg p Sauda. Spiste god mat, sto p ski, nt solen (og ferien) og tok bilder av masse fine ting. Her kommer enlitenbombe med bilder fra psken, har fortsatt en del p lager♥ N drar jeg p ballett♥ Hva synes du om bildene?

24.04.2014 // 3 comments

Heliskiing

En av dagene da vi var i Sauda tok vi helikopter opp til trekket fordi det var s lite sn. Jeg satt klar med kamerat og dettevar omtrentalle bildenejeg fikk tid til knipse fr vi landet. Skulle gjerne nsket at turen var litt lengre♥ Det var herlig pskesol, nesten litt for varmt faktisk. Denne dagen vardet pskeaften, det betyr pskeegg♥ Etter ganske mye graving fant jeg pskeegget med en snskreder, haha, Onkel sitt pfunn♥ Kommer mer bilder. Hva synes dere?

02.03.2014 // 8 comments

Norefjell hytta

Bildene ble tatt da vi tok en pause i bakken p norefjell hytta, en liten restaurant som ligger midt i slalom bakken. Det er s sykt koslelig der, fyr i peisen og masse fine detaljer♥ Vi kom hjem sent i gr kveld, n gleder jeg meg til nyyte den siste dagen av vinterferien. Jeg har redigert en bilder fra ferien s det kommer sikkert en av de neste dagene♥ Ha en fin dag♥♥ Hva synes du?

26.02.2014 // 7 comments

Bildedryss fra Oslo

Et bildedryss fra de siste dagene, jeg har nemlig vrt beskt besteforeldrene mine i Asker♥ Vi har egentlig bare slappet av hos dem og beskt litt venner og snn, men i gr dro vi inn til Oslo♥♥.Jegkjpte meg litt nye klr, spiste en god lunsj og avsluttet turen meden sykt god frappe p Starbucks.I morges kjrtevi opp til Norefjell, vi gikk en fin, litenlangrennstur fr jeg satte meg godt tilrettemed en kopp kakao og et blad, heeerlig!! Som dere kanskje har ftt med dere har jeg laget en ny instagram bruker: irenemidt. Men jeg kommer ogs til forsette bruke hoved brukeren: irenemidttun, ehhe♥♥ Ha en super fin uke videre♥♥ Hva gjr du/gjorde du i ferien?

14.11.2013 // 6 comments

Barcelona 2013

Bare en liten film jeg satt sammen fra Barcelona♥ Jeg har ikke lastet inn noe nye musikk p lenge s derfor ble det en gammel sang, jaja. Kanskje jeg burde begynne poste mere filmer p bloggen, eller? Hva synes du?

07.11.2013 // 6 comments

En liten mix fra Barcelona

En liten mix med bilder fra Barcelona♥N skal det bli super herlig med helg, denne uken har vrt s lang! N gjestr bare en naturfagsprve fr jeg tar helg♥ Hva synes du om bildene? Gleder du deg til helg?

28.10.2013 // 3 comments

Barcelona guide #2

Steder spise

Set de born: Her m dere spise! Vi spiste her to kvelder♥ Jeg ble helt forelsket i den sinnsykt koselige stemningen, atmosfren og folkene♥ Her har de en klassisk tapas meny med foreksempel poteter og og chorizo plse. Veldig god mat! Til dessert m dere spise sjokolade fondanten, syykt god. Her m dere vre ute i god tid for f plass.(C/ Esparteria, 7, 08003 Barcelona) De har ogs en annen restaurant som heter Set De Gotic, her spiste vi ikke. Isfall har dere adressen til Set De Gotic her: Calle montsi 5, 08002 Barcelona.

La foixarda: Tar du sykkelturen opp til Montjuic er dette en fin plass spise lunsj p. Den ligger rett ved en ridebane, s er du heldig vil du se noen hester. Menyene str p spansk s vi hadde litt problemer med skjnne hva de ulike rettene var. Heldigvis var det en som kunne engelsk. Dette er ikke en typisk turistplass s prisene er helt annerledes enn i byen. God,rimelig, spansk mat ogkoselige folk, anbefales! (Montanyans, 1, 08038)

Los Caracoles: Absolutt verdt beske. Du kommer inn til en litenbar, forsetter gjennom kjkkenet og inn til dekkte bord. Blir du lei av tapas er dette en fin plass spise p. Super god mat og god atmosfre. Veldig populrt s ikke kom for sent, da vil du ende opp med st i k. (Calle de los Escudellers, 14, 08002)

Sagardi: God mat til bde lunsj og middag. Veldig stilig konsept, hvor du velger sm brdskiver med foreksempel chorizo plse, kjttplegg eller fisk. Alle brdskivene har en pinne stikket i. Nr du er ferdig spise teller du opp pinnene og betaler per pinne.(Carrer de l'Argenteria, 62, 08003 Barcelona) Bildet er forresten ikke fra akkurat denne restauranten men en lignende.

Ciudad Condal: Har du lyst p god, rimelig tapas m du g hit! Her m dere vre ute i god tid for f plass.(Rambla de Catalunya, 18)

Shopping

De butikkene jeg likte best var zara, brandy melville, mango og h og m. Las ramblas er jo hovedgaten i Barcelona, jeg vil ikke anbefale shoppe her, her er det nesten bare dyre butikker.

Jeg vil heller anbefale denne gaten: Avinguda de portal de l'angel. Her har de blant annet to store zara butikker, h og m, pull and bear og mango. Hvis duvil pBrandy Melville ligger det her Paseo de Gracia 21. De har ogs hollister i Barcelona, vi dro ikke her siden det er et stykke fra byen, her har du adressen:Centro Comercial La Maquinista, Calle Potos, s/n, 08030 Barcelona. Primark ligger blant annet p et kjpesenter som heter Diagonal Mar, her ligger ogs nike.

Vintage

Liker du vintage vil jeg anbefale retro city (Carrer dels Tallers, 51, 08001 Barcelona) og Flamingos Vintage (Carrer de Ferlandina, 20). Flamingos vintage gr p vekt, du veier det du vil kjpe og betaler per kilo. Hvis du er p jakt etter levis skjorts og jakker er det stort utvalg p begge butikkene.

27.10.2013 // 4 comments

Barcelona guide #1

Steder bo

Vi bodde i leilighet i gamle byen el born. Veldig fint omrde soml sentralt til bde sentrum og stranden. Vi leide leiligheten hos http://insidebarcelona.com/, de har kontor barefem minutter fra leiligheten. Det var veldig praktisk hvis vi foreksempel trengte tips til spise steder og andre ting. Det var egentlig ganske greit med leilighet i forhold til hotell fordi da spiste vi frokost i leiligheten, det er flere mat butikker bare noen f minutter fra leiligheten. Lelighetenehar veldig god standard s det er absolutt noe jeg vilanbefale videre! Jeg tok ikke srlig mange bilder av leiligheten, det finner dere p nettsiden deres.

Ting gjre

Sykling

Vi syklet en del nr vi var i Barcelona, bde p elektrisk og vanlig sykkel. Den ene dagen leide vi vanlige sykler,det finnes flere firmaer i Barcelona som leier ut sykler meen vi leide sykler fra"un menys bicicletes". Kontoret ligger rett ved Inside Barcelona sine kontorer, her er adressen C/ Esparteria, 3, 08003 Barcelona. Vi fikk lne kart og fikk vitehvor vi ikke kunne sykle. Det var egne sykkel felt nesten hele veien, i veldig travle gater mtte vi g av sykkelen.

Vi sykletfrst langs kysten, helt bort til Diagonal Mar. Dette er et kjpesenter hvor de blant annet har nike, primark og starbucks. Etterp syklet vi videre til Sagrada familia, p veien bort mtte vi sykle en del p veien med bilene. hhaha, skummelt!Her tok vi egentlig bare bilder fr vi syklet tilbake og leverte syklene.

En annen dag leide vi elektriske sykler, vi leide sykler fra Barcelona battery bikes ( C/ Sant Felip Neri, 1, 08002 Barcelona). Da syklet vi opp til Mont Montjuic som er en hyde, derfor var det veldig nyttig med elektriske sykler. Hahah, det var suuper herlig nesten slippe bruke krefter opp bakkene♥ P toppen er det en nyydelig utsikt over byen. (bilder over) Ved enden av Montjuic ligger ogs Font Mgica, det er en veldig kjent fontene. Der er det et fantastisk lysshow om kvelden. Desverre er det ikke hver kveld s vi fikk ikke med oss det.

Tibidabo

Absolutt noe som er verdt f med seg, her fr du helt fantastisk utsikt over hele byen! Trikkturen opp til toppen er en opplevelse i seg selv! P vei opp ser man mangefiine hus i fjellsiden. Nr man er kommet opp til ende stasjonen forsetter man p en taubane gjennom skogen. P toppen er det et tivoli og en gammel kirke. Det er ikke s mange muligheter for kjpe mat p toppen, vi kjpte med oss noen baguetter og spiste der oppe.

Boqueria market

Her m du dra, veldigveldig fiintmat marked som ligger i midten avLa rambla gaten.Frukt, juice og krydder i alle farger. Dette er et fint sted spise lunsj p.

Parker

Parc Gell: Dette m dere f med dere, vi gikk hit nr vi hadde kommet ned fra Tibidabo. Det er en veldig fin park som ble designet av Antoni Gaudi. Hvis du vil ha utsikt over hele byen m du huske g heelt opp til korset. Her er det fint ta med seg lunsj ogsette seg p en av benkene. I parken er det masse finebygninger, skulpturer og mosaik.

Parc de la Ciutadella: Hvis du vil komme litt vekk fra de travle gatene er dette en fiin plass og slappe av. Her finnes det en fotene og en fin dyrepark. Fontenen er verdt f med seg, vi var ikke i dyreparken, meen sikkert en fin opplevelse det ogs. Her kan man ogs ta seg en rotur i en liten innsj, det gjorde Hanne og jeg. Veldig avslappende og herlig i varmen♥ Pass godt p tingene deres, vi ble advart mot lomme tyver av de lokale!

Strand

Det er ogs en veldig fin strand i Barcelona, et must beske den. Den er finere jo lengre bort fra byen du kommer, vi syklet bare langs s jeg har ikke s veldig mye komme med her.

Kirker

Sagrada la familia: Er du i Barcelona m du se denne kirken, du kan ikke dra herfra uten ha tatt et bilde foran den, haha. Vi s bare kirken fra utsiden, meen sikkert suuper fin inni.

Santa Maria del Mar: Hvis du ikke vil bruke tid (og penger) p g inn i Sagrada la familia er Santa Maria del Mar et godt alternantiv. Dette er en super fin kirke, og det er helt gratis g inn.

DEL TO KOMMER I MORGEN, SHOPPING OG SPISESTEDER♥

25.10.2013 // 6 comments

Barcelona day four

Haha, jeg fler jeg spammer dere med bilder med Barcelona, hper det er greit♥ Dette er da bilder fra dag nummer fire, da leide vi sykler. Vi syklet langs stranden og s p la sagrada familia♥ I dag har vi hatt lpetest p skolen, jeg har grudd meg i hele dag, endelig er det over♥Det var s herlig ta p seg kose klr og slappe av etter p♥ Good helg alle sammen! Hva synes du om bildene?

24.10.2013 // 9 comments

Parc de la Ciutadella

, jeg savner varmen♥ Over ser dere noen bilder jeg tok i en av parkene vi var i. Jeg jobber forresten med Barcelona guiden, den kommer til helgen♥Hva synes du om bildene?

17.10.2013 // 6 comments

Boqueria market

Dette var noe av det kjekkest vi gjorde i Barcelona↑ Matmarked, det var helt sykt mye frukt i alle farger, smoothies, juice og krydder. Jeg kjpte juice, suuper god♥ Hvis du skal til Barcelona m dere dra hit! Hva synes du om bildene?

16.10.2013 // 2 comments

Chocolate fondant

Jeg har ikke ftt tid til redigere noen flere bilder fra Barcelona, i mellom tiden fr dere se en av de nyydelige dessertene jeg hadde i Barcelona.Det er sjokolade fondant, , det var s sinnsykt godt! N drar jeg snart ut for jogge♥ Ser det godt ut? Har du mye skole arbeid for tiden?

13.10.2013 // 2 comments

Parc Gell

Her kommer enda flere bilder fra Barcelona. Dette er egentlig forsettelsenp forrige innlegg, etter vi hadde kommet ned fra Tibidabo dro vi nemlig videre til Gaudi Parken, det var veldig fiiint♥ Som dere ser p bildene over fr man en fiin utsikt over hele byen. N har jeg forresten vrt en fiint tur til en topp i nrheten sammen med noen venner av familien, n skal jeg vre med noen venner, ha en forsatt fin dag! Hva synes du om bildene? Hva har du gjort i dag?

12.10.2013 // 5 comments

Tibidabo

Den frste dagen i Barcelona dro vi til en fjelltopp som heter Tibidabo, heheh fancyy navn. Frst tok vi trikken som dere ser p bildene over.

Da kom vi opp hit↑

S forsatte vi videre opp med en bane, lignende fli banen i Bergen.

Da vi endelig kom opp til toppen ble vi belnnet med denne nyydelige utsikten over byen♥

P toppen var det ogs et gammelttivoli og en kirke♥

Vi tok en del bilder og spiste lunsj fr vi dro ned igjen og forsatte til Gaudi Parken, det kommer bilder derfra ogs. Hva synes du om bildene?

11.10.2013 // 3 comments

Grey maxi skirt

Topp fra brandy melville og skjrt fra gina tricot♥

Da er jeg hjemmeigjen fra Barcelona, jeg har mange bilder vise dere, s stay tuuned, heh♥ I dag har jeg vrt med noen venner, det var suuper koselig. N er det blitt ordentlig hst ute, masse fine farger p trrne, fiint! Forresten; Vil dere se innkjpene fra Barcelona? Hva synes du om antrekket? Good helg alle sammen!

07.10.2013 // 2 comments

Set de born

N er jeg i Barcelona, vi kom frem sent p lrdag. Da dro vi spiste p den suuper koselige restauranten p bildene over♥I gr dro vi blant annet opp p et utsiktspunkt og til Parc gell, detkommer bilder.I dag er planen dra p et marked, litt shopping og litt strand♥ Hardu vrt i Barcelona?Hva synes du om bildene?

04.10.2013 // 3 comments

Barcelona nexxt

Jeg stikker bare innom for si at jeg drar til Barcelona i morgen, har aldri vrt i Spania fr s dette blir spennende! Good hstferie alle sammen! ♥ Hva skal du i ferien/ hva gjorde du i ferien?

24.09.2013 // 2 comments

18 unpublished photos from Africa

Her ser dere noen upubliserte bilder fra Afrika, , guud som jeg savner maten, fargene, dyrene og menneskene♥ Denne uken har vi hosipiterings uke, jeg hospiterte p en MK linje, veldig gy. I morgen skal vi ut jobbe, gleder meg! Hva synes du om bildene? Har du noen favoritter?

23.08.2013 // 7 comments

Autumn

Gjett hvor jeg skal i hstferien? Det beynner p Barc og slutter p elona. hehe, jeg skal til Spania, Barcelona♥ Jeg har aldri vrt i Spania fr s det blir nok spennende!Bildene er forresten frai fjorhst, da var jeg i Paris♥♥Har du vrt i Spania fr? Hva skal du i hstferien?

12.08.2013 // 5 comments

Kjerag #2

Her kommer del to av bildene jeg tok da vi var p Kjerag. P toppen er det forresten en stein som man kan st p, ogg det mtte jeg jo gjre (↑)heh. Det var ganske enkelt g p meen sykt skummelt st der, uff!Hva synes du om bildene?

11.08.2013 // 6 comments

Kjerag #1

I helgen var gikk jeg tur til Kjerag, som er et sted i Sirdalen (hvis dere vet hvor det er). Vi var veldig heldige med vret s det var en fin tur. Jeg tok en del bilder s jeg troor jegdeler turen opp i to innlegg. Har du vrt p Kjerag? Hva synes du om bildene?

09.08.2013 // 10 comments

London

Her ser dere et utvalg av bildene jeg tok da vi var i London tidligere i sommer↑ N har jeg laget en heerlig frokost, viser dere bilder i et annet innlegg♥ Ha en fin dag! Har du vrt i London?

28.07.2013 // 6 comments

Cambridge

Noen bilder fra da vi var i Cambridge, vi kjrteinnom p vei til London♥ Vi dro p "punting" som er en bttur p elven dere ser over. Da fikk vi se mange finehus og nydeligeparker↑ Desverre kunne vi ikke g inn p universitetene (som byen er kjent for) siden det var "besks dag" (for elever) den dagen vi var der. Har du vrt i Cambridge? Hva synes du om bildene?

26.07.2013 // 3 comments

Sommer dessert og snt

N har jeg snart vrt i bten en uke, jeg drar hjem i morgen. Da skal jeg vre de tre siste ukene av ferien hjemme. Forresten et lite tips til en heerlig sommer dessert, new yorker. Det er jordbr, krem og is som legges lagvis i et glass, , det er s godt (↑) Hvordan har din sommer vrt til n? Hva synes du om bildene?

19.07.2013 // 4 comments

Verdens beste pizza og snt

Disse bildene er tatt i Stamford, det var et av stedene vi var innom fr vi dro til London. Der spiste vi forresten verdens, verdens beste pizza! hihi, see↑ Vi var ogs i en park rett ved "burghley house", der er de andre bildene tatt♥ Hva synes du? Har du vrt i Stamford?

14.07.2013 // 10 comments

Thornhaugh

I skrivende stund sitter jeg i sofaen hos farmor og farfar og drikker en kopp te, heerlig♥ Vi har gtt en tur opp skaugumssen i dag, hvis dere vet hvor det er. Over ser dere forresten bilder av barndoms landsbyen til farmoren min, se s koselig↑ Elsker engelske landsbyer, det er s koselig med murhus♥ Liker du engelske hus? Hva synes du om bildene?

13.07.2013 // 5 comments

Isle of wight

Dette er bilder fra den frstedagen i England, da var vi i Portsmouth. Den frstedagen dro vi ut til "Isle of wight" som er en veldig fin y rett utenfor Portsmouth. Der satt vi i en buss og fikk se mesteparten av ya. Neste dag dro vi videre til noen super koselige landsbyer, viser dere bilder derfra i morgen♥ Hva synes du? Har du vrt i Portsmouth?

29.06.2013 // 5 comments

Hyttelivet

N er jeg p hytten, sommerfeiren er offisielt i gang♥Det er n jeg begynner kjenne at sommer flelsen kommer, meen den er der ikke helt enda. I dag har jeg hatt en rolig og avslappende dag, jeg har gtt en tur, vrt en liten tur i Sandefjord og planlagt litt mer til England turen. Jeg gleder meg snn, bare tre dager igjen n♥ Hvor er du akkurat n? Hva synes du om bildet?

11.05.2013 // 3 comments

seven

I dag har jeg vrt en tur inn til byen♥Jeg har ogs gtt en tur og plukket enda mer hvitveis, det er omtrent det eneste jeg har tatt bilder av i helgen, hihi♥Kunne nske vi hadde flere slike langhelger i ret♥ Hva har du gjort i helgen? Hva synes du om bildene?

10.05.2013 // 4 comments

Hvitveis og snt

I dag har vrt iTnsberg. Jeg fikk endeelig kjpt en carhartt lue, noe som har sttt hyt p nskelisten leenge n♥ Det var nemlig utsolgt bdei Stavanger og Oslo. Det er masse hvitveis rundt hytten, se s fint det ble nr jeg pyntet litt i vinduskarmen, hihi♥Hva synes du? Har du carhartt lue?

09.05.2013 // 7 comments

090513

N er jeg p hytten i Larvik♥

Snn ser den ut↓

Litt tidligere i dag kjrte vi til bkeskogen for se p den fine hvitveisen↓
Se s fint! Hvor er du i helgen?

02.05.2013 // 5 comments

England

♥61 dager til England♥

Ahh, gleder meg snn♥ Finee hus, butikker og rde busser, har du vrt i England? Vi skal blant annet til London, forresten;noen som har noen tips til butikker og snt? Alle bildene er fra weheartit♥

19.04.2013 // 4 comments

syttendeapriltjuetretten

♥170413♥

Jeg kommer aldri til glemme denne dagen. Helt perfekt var den, alt fles som en drm. Jeg er ennheeelt starstrucketter konserten, skjnner bare ikke at jeg har sett Justin! .Justin varPERFEKT og stemmen heeelt fantastisk!!, det er s trist det er over, ta meg tilbake♥ Bildene er forresten tatt med kompakt kamera, hva synes du? Hva sier dere til en sprsmlsrunde, starter i morgen hvis noen vil ha?

18.04.2013 // 1 comment

18042013

N er jeg hjemme etter to fantastiske dager i Oslo♥ Konserten var helt FANTASTISK! Det gr ikke ann beskrivestemningen, det var helt sykt. Jeg skjnner ikke at jeg har sett Justin Bieber og at jeg endelig kan bekrefte at han er perfekt! Jeg tok masse film og bilder under konserten, poster de i et eget innlegg♥ Hvilken artist vil du se live? Var du p konserten?

11.03.2013 // 3 comments

cheetah family

Her ser dere enda et bilde fra Afrika, jeg tok en del bilder av disse dyrene (kan ikke det norske navnet, heh) s jeg kommer sikkert til legge ut flere.Jeg har detforresten veldig travelt denne uken, s det er ikke sikkert jeg fr lagt ut s mye. N m jeg f gjort fransken, hva gjr dere resten av kvelden? Hva synes du om bildet?

02.03.2013 // 6 comments

the big five #2

↑happy family↑

Da var det elefantene sin tur, jeg fikk egentlig ikke tattsmangebra bilder av elefantene selv om vi s dem flere ganger. Her ser dere to, jeg elskeeer elefanter, spesielt ungene, de er bare s nydelige! Hva har du gjort i dag? liker du elefanter?

25.02.2013 // 7 comments

the big five #1

I noen av de neste innleggene skal jeg vise dere bilder fra Afrika, i fire forskjellige innlegg skal jeg vise dere ett eller flerebilder bilder av "the big five". Som er lve, leopard, elefant, buffel og neshorn.

Hvis du ikke vet hva"the big five" ers er det de farligste dyrene,for mange er det et must se alle femnr du reiser tilAfrika.Vi s alle utenom neshorn,neshorn var veldig sjeldent i det omrdet vi var i, syyykt dumt egentlig. Har s lyst f settalle fem♥ Hva skal du i dag? Hva synes du om bildet?

16.02.2013 // 5 comments

160213

Et bilde fra i morges og et fra der vi spiste lunsj i dag♥ Detvar en lang bil tur hjem, s n er det herlig endelig ha kommet frem♥ Heldigvis har jeg en dag hjemme fr ferien er over, jeg misunner dere som akkurat har startet ferien, hehhe♥ Hva gjorde du/skal du i ferien?

14.02.2013 // 2 comments

people call it Valentiness Day, I call it Thursday

n har jeg sttt to dager p slalom, jeg har ikke tatt s mange bilder med kameraet meeen jeg har lagt ut en del p instagram, der heter jeg irenemidttun. I gr lagde jeg brownies, vi brukte toro pose↓, noe som faktisk var overaskende godt!

I dag var det sinnykt tkete s da jeg skulle ut ta bilder var det liksom ingen ting ta bilder av... hehhe, jeg fr se hvordan vret er i morgen♥ I dag er det jo valentines day meeen som overskriften sier fles det som en heelt vanlig torsdag, mehhehe♥

♥Happy valentines dag da, dere er verdens beste lesere. kooos dere resten av dagen!♥

12.02.2013 // 7 comments

Hyttekos

N sitter jeg i en hytte, i morgen skal jeg st p slalom for frste gang i r♥ Jeg laget kakao i dag...

...med krem... NAM! Hva har du gjort i dag? Har du sttt p slalom i r?

04.02.2013 // 1 comment

Stone town

Da vi var p Zanzibar dro vi inn til Stone town, det var en ganske stygg by egentlig, heheh, meeen med mange inntrykk og fiineee farger↑ N stikker jeg til skolen for spille forestilling, hva skal du i dag?

03.02.2013 // 8 comments

to travel

Jeg fler jeg har reistganske mye i 2012, reise er virkelig noe jeg elsker♥Drmme reise mlet mitt n er vel sten en plass; India eller Kina, hihih♥ I dag skal jeg spille en forestilling, ellers skal jeg bare slappe av, heeerlig! Ogs skal jeg begynne p en fotobok fra Afrika daaa♥

Hva er drmmereisemlet ditt? Har du reist mye i 2012?

24.01.2013 // 7 comments

just some mobile pictures from Africa

Mobil bilder fra Afrika turen↑ Jeg tok ganske mange flere bilder, men dette var de eneste det var snn passe god kvalitet p. heh. I helgen skal jeg ut ta bilder sdaaa fr dere endelig se noe annet en Afrika bilder, hihi♥ I dag var jeg en tur i byen for fikse noe med bunaden, ikke lenge til konfirmasjonen n♥ Hva har du gjort i dag? Hva synes du om bildene?

17.01.2013 // 6 comments

zanzibar

uff, jeg bombanderer dere med bilder fra Afrika, jaja, det fr deretle♥ hihi, n har jeg akkurat gjort ferdig matteleksen for uken, rett etter skolen var jeg p dans, kjeekt!Jeg gleeeder meg til en helg helt uten planer, bare en dag igjen n♥ Hva har du gjort i dag? Hva synes du om bildene?

15.01.2013 // 7 comments

sun down

♥banana chips og mango juice♥ sjiraff siluett, hihi, elskeeer sjiraffer♥

P safarien var det sun downhver kveld. Desverre fikk vi bare oppleve dette to kvelder p grunn av regnet, jaja. Da gikk vi ut av bilen, fikk snacks og drakk noe vi hadde bestilt p forhnd, naaam savner mango juicen de hadde p campen. heheh. N skal jeg f gjort noe lekser s skal jeg p dans i kveld, gleeder meg! Hva skal du i dag? Hva synes du om bildene?

09.01.2013 // 9 comments

skilpadder og snt

p Zanzibar dro vi p en skipadde park greie. Deter et sted der de hjelper skilpadder, ogs slipper de de ut i havet etter p daaa♥

utenfor hang denne ekle edderkoppen i et nett, sj!

vi fikk mate dem med salat, hahah, steee!

syyykt sure de s ut, hahaa♥

skilpaddene vi s p walking safarien var derimot veeeldig ste, hahah, de smilte jo↑
en st katt utenfor skilpadde tingen.
Hva synes du? Om en stund stikker jeg p gosenrevy ving, koos dere videre i dag daa♥

06.01.2013 // 10 comments

village visit

vi beskte en liten landsby i Kenya, ungene sang for oss. s stee!

snn s husene ut.

fiiinee farger p klrne.

etter besket hadde de gjort i stand en stooor shop med massemasse armbnd, jeg kjpte disse to↑ og et til.

dette var kirken deres, vi dro til landsbynen dagen etter julaften. s de hadde vrt i kirken og festet hele natten.
Har du beskt en lignende landsby fr? Synes om bildene?

05.01.2013 // 9 comments

Africa 2012/2013

Satte sammen en video fra Afrika, dette er omtrent alle videoene jeg har tatt der nede. I morgen legger jeg sikkert ut flere bilder fra ferien, det er s mye velge mellom. heheh, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. I dag har jeg foresten vrt en tur i byen,jeg kjpte en svart bukse fra gina.Hva har du gjort i dag? Synes om videoen?

03.01.2013 // 12 comments

Africa teaser

Da var jeg hjemme igjen fra Afrika, dette eren av de beste feriene jeg har vrt p,s jeg har mye fortelle og massemasse bilder vise dere. Dette er bare et bittelite utvalg snn at dere fr et innblikk i hva jeg kommer til vise dere fremover. Heldigvis har jeg ikke mistet alle leserne mine, det er gy se at dere er innom uansett om jeg ikke blogger♥ s, har dere hatt en kjekk jul? Hva synes du? Hvor har du vrt i julen?

21.11.2012 // 12 comments

i miss it

Jeg savner Paris, her er noen upubliserte bilder fra turen. I dag er det ikke fotokurs s jeg skalve til mattetentamensom er pmandag, kjipt! Hva synes du om bildene? Har du noen store prver snart?

30.10.2012 // 5 comments

march

Flere bilder fra Paris, denne gangen fra et marked vi var p. De stengte akkurat nr vi kom frem (typisk!)s det var ikke s mye se, ja, ja kjekt ha vrt der♥ Jeg dro dit i hp om finne noen fine vintage skatter, meeen det solgte de selvflgelig ikke. I dag stikker jeg p dans ogs skal jeg jobbe med en samfunns oppgave.

Jeg har bestilt ballkjole, lager et innlegg snart! Hva synes du?

18.10.2012 // 7 comments

ten pictures from Paris

Noen favoritter?

14.10.2012 // 14 comments

Pariiiis

Jeg satt sammen en liten video fra Paris, jeg m serrist skaffe meg et bedre redigerings program... noen som har noentips? Det er forresten sjuuukt mange fiiiine videoer p vimeo, alle burde f seg en bruker der. Hva synes du?

13.10.2012 // 7 comments

slott, tegning, macaroner og fin utsikt

Flere bilder fra Paris, denne gangen fra et strk hvor det var flere koselige gater og masse gatekunstnere. I dag skal vi g en liten tur, p mandag begynner skolen, sj! Visste dere at det bare er 10 uker til jul? Hva synes du om bildene?

12.10.2012 // 8 comments

marche aux fleurs

N har vi ftt besk av sskenbarna vre, s jeg fikk ikke begynt med redigering av bildene fr i dag morges. Paris var en veldig fin by, med masse koselige gater og god mat. Bildene er fra et blomster og dyre marked, hhh, skulle nske jeg kunne ta med en fugl hjem... Hva synes du om bildene?

28.08.2012 // 11 comments

automne

Gjett hvor jeg skal i hstferien? (veeeldig vanskelig. heh.)Mer en 10 kommentarer s kommer det en konkurranse p bloggen!

28.07.2012 // 2 comments

270712 + 280712

Her er da litt bilder fra tusenfryd, som sagt var det en veldig bra park med masse gjre. Etter min mening var det kjekkeste "Space shot" som er en hy ting som "skyter" deg hyt opp, kilte syykt i magen♥ Noen andre som har vrt her?

Vi har plukket rips til dessert, kjempe godt med vaniljesaus p... mmmm. I dag har vi tenkt oss p kino for se istid 4, gleder meg. Noen andre enn meg som er "Sid fan"?

I gr var vi p en forestillng ute p en y, det er tradisjon at vi ser den hvert r nr vi er her. Det er alltid like morsomt, i r var en av skuespillerne fra "Himmelbl" med, hun var superflink! Hva har dere gjort de siste dagene?

16.07.2012 // 2 comments

Blomster + blbr

N fikk jeg endelig lastet opp et par bilder fra de siste dagene.Jeg skulle egentlig laste opp mange flere men siden nettet er s tregt har jeg rett og slett gitt opp!Vi fikkforresten skaffet oss billetter til Justins konsert i april neste r! Yeeees, det kommer til bli heeeelt SYKT!Det er det eneste drmmene mine (og tankenemine)gr til nfor tiden... Bildet under er forresten av rets frste blbr. Nam, det er jo bare s godt! Hva synes du om bildene?

08.07.2012 // 4 comments

Sommerferie er herlig!

N sitter jeg i sofakroken i bten♥ Det er suuupert vr ute, jippi, E-N-D-E-L-I-G! hhh det er s herlig med sommer! Bildene over er tatt p Bly, ingen av dere vet sikkert hvor det er? P lrdag var det "kanaldagen", det vil si at det blant annet var et stort loppemarked. For meg som ELSKER loppemarkeder var jeg jo i himmelen!

Her overnattet vi fra lrdag til sndag, en veldig de plass, det ble nesten litt skummelt!

N har jeg akkurat spist grillmat til middag! NAM! Jeg kommer til oppdatere bloggen litt snn inni mellom nr jeg har tid. Hvordan har deres ferie vrt s langt?

03.07.2012 // 0 comments

pic`s from my weekend

Jeg har hatt en superduper helg p hyttetur. Jeg har spist massemasse goood mat, det ser dere kanskje? Vi har ogs tatt dip dye, sett p filmer, chillet, rett og slett kooost oss♥ I gr kom forresten den nyheten; JUSTIN BIEBER SKAL HOLDE KONSERT I OSLO! Omg, som jeg gleeeder meg!!! Caaaant wait, Oslooo here I come!

28.05.2012 // 3 comments

P laurdag har jeg...

Mtt p en gjeng med ste lam som var flinke modeller... kommer flere bilder

slappet av p nydelige kvitsy...

laurdagsope... hi hi, kuuult dialekt!

...tatt bilder...

...tatt flere bilder...

...tattenda flerebilder...

sett i en av de eneste butikkene p ya; Fru Fryd...

tatt MASSE bilder av disse stingene...

Lest blader... 101 nye ideer har kommet med nytt blad, LYKKE♥

Gtt rundt p ya...

Vrt p jakt etter is... de var serrist utsolgt i butikken!

crunshet lvetanner...

slappet av som passasjer i jolla... DERE DA??

21.05.2012 // 4 comments

Jeg feiret 17. mai p hytta... #1

Image and video hosting by TinyPic

Ja, som dere ser har jeg tatt en god del bilder denne hegen. Som overskriften sier har jeg nemligfeiret 17. maii helgen (BOMBE!)♥ Jeg har tatt 11194567 bilder denne helgen (slapp av, jeg har bare tatt 1119), s det kommer nok noen flere innlegg om turen... Synes om BILDENE? Hvordan var din 17. mai?

06.04.2012 // 2 comments

This is what we did in Berlin

Jeg har ikke ftt tid til fortelle dette til dere tidligere, men de siste dagene har vi vrt Berlin. Det var en herlig by som har mye by p; Shooping, historie, bygninger, mat og flere attraksjoner. Her er hva vi gjorde:

... beskte Berlin muren...

...spist masse godt mat, blant annet italiensk...

...tatt undergrunnen ca. 1000 ganger...

...vrt i Europas strste Zoo...

...beskt konsentrasjonsleir...

...beskt Brandenburger Tor og Seierssylen...

...beskt minnesmerket over alle jdene som ble drept...

...slappet av p Starbucks...

...beskt etakvarium (aqua domen)...

Hvor har du vrt i psken og hva har du gjort? Ps. Designet er endret igjen fordi jeg synes det forrige ble for rotete. Kommer snart ny header.

06.11.2011 // 1 comment

Bildedryss fra helgen

I helgen har jeg vrt i lyngdal p en leiehytte, koselig. Siden vi hadde denne hytta fikk vi gratis billetter til Srlandsbadet. Her ser du et lite utvalg fra bildene jeg tok i helga:

Leiligheten hadde en kjempe fin beliggehet. Rett ved strandaog greier!

Srlandsbadet♥ Her var vi 3 timer p lrdagen og 2,5 timeri dag. Veldig fint anlegg med boblebad, sklier, fossefall, blgebasseng og varm og kald kulper.

Den nydelige utsikten fra leiligheten♥

Bensin p den 3 timer lange bilturen... legg merke til bade rynkene mine.

22.08.2011 // 3 comments

Bergen besk

Ihelgen har jeg vrt i bergen p Rihanna konsert og for beske ssken barna vre p 7 og 10 r.Konserten var kjempebra og det var supergod stemning! Men konserten var jo bare en kvelds vi fikk tid til en del annet ogs..

Konserten, det var desverre ikke lov til ta med kamera s det ble bare et mobil bilde...

Kortspilling i leke huset... koselig

Cafemed suuuper god mat der jeg var kelner... ha ha

Sett p Is tid 3, ha ha super morsom film.

17.08.2011 // 2 comments

Sommerferie del 2

Speiderleiren i Nederland var en av de kjekkeste opplevelsene jeg har hatt i hele mitt liv! Vi gjorde aktiviteter som museum, shopping,fornyelssespark, sport, seiling og masse speideraktiviteter.Vi sov fem stykker i lavo i 12 dager, begynte blitt litt lei i slutten... Men jeg skal ikke klage vi sov ni stykker i en like stor lavo i fjor!

Vret holdt seg fint p dagene men noen kvelder pste det ned. Mendet var ogs noen kvelder der vi satt i shorts og singlet.

Kjeks hadde vi masse av spesielt denne typen.

Til frokost og lunsj kunne man ha dette p skiven, jeg smakte det frste dagen men synes det ikke var s godt...

Hele leiren var delt inni romere, egyptere, inkaer og kinesere. Vi var romere og p bildet er romerne p vei bort til pnings sermonien.

En av europas hyeste berg og dalbaner. Den var overaskende bra selv om jeg hadde ynene igjen meste parten av tiden...

Seiling, ekstragy p grunn av utrolig fint vr♥

Fiiiin solnedgang...

Fine hester vi mtte p et av haikens "check point".

Leirens navn: Haarlem Jamborette

en En koselig cafe ved en kanal i Amsterdam, her hadde vi...

...en nydelig kakao...♥

12.08.2011 // 2 comments

Sommerferie del 1

N er det en mned siden sist jeg blogget, og det er herlig vre tilbake igjen! P den tiden jeg har vrt borte har jeg vrt i bten og p speiderleir i Nederland. Jeg har tatt masse bilder, s n kommer en del fra seilturen...

Haugesund♥

Har funnet en ny vri, nonstop is med nonstop strssel....♥

Bekkjarvik, en utrolig fin plass i Hordaland.

IBekkjarvik var det en dyrebutikk som hadde dissse stnosene...

Sommerferiens hyde punkt; Flaskepost!(trodde vi...) "Tenkt om det er se og hr sin flaskepost og vi vinner en tur til syden !" kom det fra mamma. Men neida det var en tegning av en gris, en rakett og en sol, s ut som en liten gutt hadde tegnet det. Adressen sto bak p s vi sende selflgelig brev tilbake. Ha ha!

P turen tilbake dro vi innom mormor og morfars sommerhus...koselig♥

Nydelig himmel p Kvitsy..

da vi kom hjem mtte vi jo f med oss en ettermiddag p tall ship races...

20.06.2011 // 7 comments

My weekend in pictures

Jeg m beklage for lite blogging i det siste, for det frste s har jeg ikke ftt tid og for det andre har jeg ikke alltid hatt noen ideer til hva jeg kan blogge om. p sndag jobbet jeg med ny header,som dere ser.

I helgen har jeg og familien overnattet i bten, vi har vrt p Kvitsy. Elsker Kvitsy det er syykt fint der♥ Enda finere nr det er super fint vr, deilig♥ Har tatt en del bilder:

Har du noen blogg ideer?

Hva har du gjort i helgen?

Hva synes du om headeren?

P lrdags kveld haddde vi gode joa jordbr med vanilje kesam....

Grill Grill mat...♥

Sykkt fint hus♥, mtte bare ta det med...

14.06.2011 // 5 comments

NM i speiding 2011

Hadde det s travelt p fredag at jeg ikke en ganghar fttsagt at jeg dro til NM... Her er et lite sammendrag fra turen:

Jeg kan begynne med og si at vi kom sammenlagt p 94. plass av 118. (husker ikke helt om det var 118 eller 119) Men det var veldig jevt opp til rundt 70. plass, det sto om 5- 20 poeng. Vi har hatt en del konkuransersom lage en fuglekasse, lage varmluft ballong, pionere ogfrstehjelp. Det var en veldig kjekk helg! Vi sov der 3 netter, alts fra fredag til mandag. Det vari Moss sturen tok ca. 9 timer bort i buss, kjedelig...

Pugging fr konkurransene...

God frokost... med egg

Middag lages p storm kjkken...

Her er utsikten vi hadde fra telt pningen... Fint♥

Leirbl..... Koselig

05.06.2011 // 4 comments

Hyttetur

Som sagt har jeg vrt p hytten i helgen, det har vrt utrolig deilig...

Svinevika, her er stranden som dere ser. Hytten vr kan ikke ses her fra, bildet er tatt fra et fjell som heter Dragen. Veldig fin utsikt...

P andre siden av Dragen m vi g ned 78 trappetrinn for komme ned til noen fine svaberg...

Jeg har badet to ganger... veldig deilig, vannet var lonka. Ha, ha, egentlig ikke, det fltes bare snn siden vi ikke hadde flelser i bena... deilig♥

Vi har gtt tur til Ula, som er en fin liten tur opp til et minnesmerke.

Vi har ogs ftt masse tid til ta bilder...

Koselig ha med venner p hytta...

Disse har jeg ftt brukt masse i det fine vret, hele 24 grader i skyggen har det vrt♥

Vi har brukt masse av tiden til slappe av alle tre i hengekyen...

Vi har hilst p ste fugleunger...

P kveldene har vi spilt spill og kost oss med chips og dip...

Avslutter med en filmsnutt fra stranda...

video:mvi1195

IRENE MIDTTUN
Irene, 20 r fra Stavanger, elsker reise og fotografere. Dette er min fotodagbok.
Follow on Bloglovin
CATEGORIES
ARCHIVE
designet er laget av renate.